WO/HBO-opleiding, bij voorkeur technisch (Werktuigbouwkunde)/bedrijfskundig | |
Aantoonbare ervaring in een internationale Customer Service rol bij hoogtechnologische (groep van) bedrijven in complexe machinebouw | |
Sterke communicatieve en beïnvloeding skills | |
Sterke analytische en cijfermatige vaardigheden. Strategisch en fact-based |
Het doel van de functie is het verder verbeteren van een solide en betrouwbare servicefunctie binnen de onderneming. De Customer Service Manager is verantwoordelijk voor de installatie van nieuwe machines, onderhouds- en servicebezoeken en de levering van spare parts. De Customer Service Manager ontwikkelt en implementeert strategisch servicebeleid gericht op klanttevredenheid en servicebetrouwbaarheid, wat leidt tot winstgevende groei. Daarbij fungeert zij/hij als schakel tussen techniek en commercie en identificeert kansen om de serviceactiviteiten van Aweta uit te breiden. Daarnaast wordt van de Customer Service Manager verwacht dat zij/hij groeimogelijkheden identificeert en strategieën ontwikkelt om de aanwezigheid van het bedrijf te vergroten. Dit vereist een goed begrip van zowel de technische aspecten als de unieke behoeften van elke klant. Samen met het team stelt de Customer Service Manager een roadmap richting servitization op en zorgt zij/hij voor de realisatie hiervan.
Belangrijkste verantwoordelijkheden:
Kwalificaties en ervaring:
Leiderschaps-/ Management competenties:
Persoonlijke Competenties:
Aweta is een wereldleider in groente- en fruitgrading- & packingsystemen. Van een lokale machinefabrikant is Aweta geëvolueerd tot een wereldwijde speler met expertise in software (AI), visionsystemen en mechanica. Deze machines sorteren op vorm, kleur, gewicht, defects, en suikergehalte.
Jaarlijks levert Aweta 200 sorteersystemen in meer dan 45 landen. Productielocaties bevinden zich in Pijnacker (Nederland) en Cesena (Italië), terwijl Fresno (VS) een sales- en servicelocatie heeft.
Aweta is eigendom van Standard Investment en enkele managementleden. De onderneming telt circa 300 medewerkers verdeeld over Pijnacker (150), Cesena (90) en Fresno (50).
De hoofdvestiging in Pijnacker omvat afdelingen voor engineering & software, testing, montage & assemblage, services en verscheping. Cesena fungeert als tweede productie- en verkoopvestiging. Tenslotte zijn er verkoopvestigingen in Chili, Mexico en Rusland.