Lyncwise Executive Search | Open Posities | Assistant to the CEO
3088
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-3088,,qode-child-theme-ver-1.0.2,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Assistant to the CEO

Assistant to the CEO

 

Organisatie

 

Smurfit Kappa Groep

Smurfit Kappa kent een rijke geschiedenis en is uitgegroeid tot de marktleider in de productie van verpakkingen op basis van papier (“leader in paper-based packaging solutions”).

 

Een deel van dat succes kwam uit het unieke geïntegreerde productiesysteem. Zo kon Smurfit Kappa grondstoffen betrekken bij hun eigen bos- en papierfabrieken. Als leider in duurzame productie heeft Smurfit Kappa altijd veel geïnvesteerd in recyclingfabrieken om teruggewonnen vezels te leveren, die worden hergebruikt bij de papierproductie.

 

In 2005 fuseerde Jefferson Smurfit met Kappa Packaging – een in Nederland gevestigd bedrijf dat in 1974 werd opgericht en Europa’s grootste fabrikant van golfkarton- en kartonnen verpakkingen is, om vervolgens Smurfit Kappa te vormen.

 

Het bedrijf blijft groeien en heeft nu meer dan 45.000 medewerkers in 370 productiesites in 35 landen en een omzet van € 8,6 miljard in 2017. Smurfit Kappa zit in 22 landen in Europa en 13 landen in Noord- en Zuid-Amerika. Het wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Dublin, met regionale hoofdkantoren in Amsterdam en Miami.

 

Voor meer informatie, zie ook:

 

http://www.smurfitkappa.com/vHome/nl/ en http://www.openthefuture.info/

 

Smurfit Kappa Benelux

Vanuit het hoofdkantoor in Oosterhout wordt Smurfit Kappa Benelux aangestuurd. Met ​3000 werknemers verdeeld over 15 operating companies (Opco’s), bekleedt Smurfit Kappa een markt leidende positie.

 

Met diepgaande kennis van markten en trends, biedt Smurfit Kappa een breed scala aan innovatieve verpakkingsoplossingen op basis van papier en karton. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld hun eigen nieuwe verpakkingen “live” zien in een Virtual Reality (VR) omgeving in één van de 15 Global Experience Centres. Ter plekke kunnen dan aanpassingen voorgesteld en doorgevoerd worden.

 

Verder biedt Smurfit Kappa retail oplossingen via kenniscentra zoals Retail Ready en Shelf Ready Packaging oplossingen.

 

Al jaren geeft Smurfit Kappa Benelux jonge getalenteerde professionals de kans om zich via de rol van “Assistant to the CEO” (binnen Smurfit Kappa wordt deze rol “Personal Assistant” (PA) genoemd) binnen 1,5 tot 2 jaar te ontwikkelen richting een lijnmanagement rol. Deze rol biedt een unieke springplank om de organisatie goed te leren kennen en impact te kunnen maken.

 

Aangezien de huidige Assistant to the CEO een mooie stap naar een lijnmanagementrol gaat maken, is er weer ruimte voor een nieuwe Assistant to the CEO.

 

Positie

 

De Assistant to the CEO draagt zorg voor een efficiënte en effectieve volledige beleidsmatige ondersteuning van de CEO (Erik Bunge, zie ook www.linkedin.com/in/erikbunge/). Hij of zij ontzorgt de CEO, zodat deze zich kan richten op zijn eigen werkzaamheden. Verder speelt de Assistant to the CEO een cruciale rol om Opco overstijgende projecten te initiëren en de voortgang te waarborgen. Deze functie biedt een uitstekende “landing spot” voor gedreven consultant met een interesse in de maak-industrie. Deze rol geeft een uitstekende basis voor verdere ontwikkeling binnen Smurfit Kappa.

 

De belangrijkste taken/verantwoordelijkheden

  • Management support middels bespreken en oplossen van specifieke probleemstellingen door onderzoek, advies en rapportage. Tevens vervullen van signaalfunctie.
  • Organiseren, voorbereiden en deelnemen aan managementmeetings en zorgen voor een adequate terugkoppeling en opvolging.
  • Beleidsvoorbereiding; ondersteunend onderzoek uitvoeren en vertalen van in- en externe (beleids-) ontwikkelingen naar mogelijke consequenties.
  • Coördineren van projectactiviteiten en aansturen van projectteams.
  • Namens de CEO monitoren van status van projecten, zodat voortgang en afhandeling is gewaarborgd.

 

Persoonlijk profiel

 

Opleiding/ervaring

  • Academisch opgeleid, bij voorkeur technisch of technisch bedrijfskundig.
  • 3 tot 5 jaar werkervaring, bij voorkeur in (strategy) consulting met projecten in de maakindustrie.
  • Ervaring met projectmanagement.
  • Vergevorderde kennis van MS Office (Excel, Powerpoint).

 

Competenties/vaardigheden

  • Sterk ontwikkeld cijfermatig inzicht.
  • Resultaatgericht, zelfstandig, analytisch, organisatiebewust, actie gericht, communicatief vaardig en flexibel.
  • Verbinder, in staat om op alle niveaus van een organisatie effectief te communiceren.
  • Stakeholder management
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal.
  • Kennis van de industrie en productieprocessen.

 

Locatie

Oosterhout

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Erik Jan Doekes

Executive search specialist in Trade & Manufacturing, Consumer Goods, Retail & E-tail

 

Het leggen van verbindingen is een tweede natuur voor Erik Jan. Zijn drijfveer is om mensen te helpen om te doen waar ze goed in zijn. Zodat top-performers het verschil kunnen maken. Vooral de intrinsieke motivatie en drijfveren intrigeren hem. Opdrachtgevers leidt hij professioneel door de verschillende stadia van het wervings- en selectietraject. Hij is degelijk en grondig: altijd op zoek naar het best mogelijke resultaat. Wat hem verder kenmerkt, is zijn drive in combinatie met diepgaande kennis van de functiegebieden commercie, supply chain en operations. Al met al een bijzonder prettige gesprekspartner!

 

Erik Jan Doekes
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 50 95 20 05
erikjan.doekes@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Erik Jan

Share this: