Brand Communications Manager

 

Brand Communications Manager

 

 

Organisatie

MIRON Violetglass is de enige leverancier ter wereld van gepatenteerd violet glas, wat veel gebruikt wordt voor het verpakken van hoogwaardige natuurproducten. Violet glas, of biofotonisch glas, biedt bescherming tegen het destructieve spectrum van licht en fungeert als een barrière om te voorkomen dat de biofotonische energie van natuurlijke producten, verpakt in MIRON-glas, uit het glas trekt, waardoor de houdbaarheid van producten tot 4-5 maal langer is, zonder het gebruik van conserveermiddelen.

 

MIRON biedt een breed assortiment flessen en potten met bijbehorende sluitingen en accessoires aan klanten in meer dan 70 landen. MIRON-glas is ideaal voor het verpakken van natuurlijke cosmetica, esoterische oliën, olijfolie, honing, thee, specerijen, water, bloemenessenties, superfoods, vitaminesupplementen, homeopathische medicijnen en vele andere natuurlijke producten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hoogeveen.

 

MIRON vervaardigt al haar glas in twee zeer gespecialiseerde Europese productiefaciliteiten, beide rijk aan traditionele glastechnieken en met moderne methoden van efficiënte productie. Alle accessoires zijn door toonaangevende producenten in hun vakgebied in Europa gemaakt. Wereldwijde distributie vindt plaats vanuit het magazijn in Hoogeveen.

 

Positie

MIRON is steeds verder aan het ontwikkelen. Naast de unieke violetglas producten wil men ook een nieuwe propositie in de markt zetten. Deze nieuwe company (NewCo) zal zich gaan richten op alle klanten die minder behoefte hebben aan de biofotonische werking van violetglas. De waarden van meer duurzaam en minder impact op de planeet worden echter geborgen in de “sustainable” productiemethoden.

 

Momenteel heeft MIRON behoefte aan versterking in het e-commerce & marketing team. Als Brand Communications Manager word je verantwoordelijk voor alle marketing-communicatieuitingen van MIRON Violetglass op zowel de website als de verschillende marketingkanalen. Je bent verantwoordelijk voor de branding en content strategie die je vervolgens ook uitvoert en bewaakt. Je rapporteert in deze rol aan de Head of e-Commerce & Marketing. Als onderdeel van het bredere commerciële team streef je constant naar (innovatieve) manieren om merkbekendheid te vergroten, meer kwalitatieve traffic naar de website te genereren, een best-in-class customer experience (inspireren & helpen) te bieden en de conversie (kwalitatieve leads, sales) te verhogen. In deze rol werk je veel samen met de Head of e-Commerce & Marketing en het Sales team.

 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Brand communications – consistente en relevante communicatie rondom het Miron merk naar de verschillende klantsegmenten. Ontwikkelen content en communicatie uitingen voor brand awareness, consideration, conversion en loyalty.
  • Offline communicatie – specifiek: events (beurzen), customer events, PR en advertising.
  • Digital communication – specifiek: Social channels, content (copywriting, photoshop, asset creatie) voor website, blogs, crm/email
  • Creëren van Miron cliënt/markt specifieke materialen – om Miron via klanten onder de aandacht te brengen (‘trade’ marketing en eindklant marketing).
  • Co-creatie commercieel plan/strategie – als onderdeel van een relatief klein marketingteam verwachten ze ook dat je meedenkt en meewerkt op de andere facetten binnen e-Commerce zoals marketing automation en product ownership.
  • Data-analyse, monitoring & reporting

 

De doelstelling is uiteindelijk het bewaken van de MIRON brand style guide & tone of voice. Het vergroten van de merkbekendheid en relevantie. Het optimaliseren verschillende customer journeys. Het verhogen van de klant tevredenheid. Innovatie bewerkstelligen binnen het content plan en het vinden van impactvolle communicatie van het MIRON merk en producten.

 

Persoonlijk profiel

  • Hbo/wo niveau
  • Aantoonbare ervaring met Branding & Marketingcommunicatie, storytelling
  • Aantoonbare ervaring met B2B e-Commerce en online marketing
  • Kunnen werken met automatiseringssysteem, portals, crm/email software
  • Ervaring met Adobe Photoshop, Google Web Designer is een pre.
  • Sterke communicatieve en sociale vaardigheden, vooral (ook) in schrift: copywriting
  • Projectmanagement vaardigheden, m.n. mbt digitale projecten (lean/agile)
  • Zelfstandig en pro-actief
  • Data gedreven, ervaring met dashboard, Excel, Google Analytics
  • Klantgericht en adviserend
  • Creatief, innovatief, gevoel voor (luxury) brands, in food/cosmetica/lifestyle
  • Hands-on, oplossingsgericht
  • Ervaring in communicatie in zowel Nederlands als Engels en bij voorkeur Duits
  • Woonachtig in Noord-Nederland (Hoogeveen e.o.)

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Margaux van Wijngaarden

Executive search specialist in Bouw & Industrie

 

Met een jarenlange ervaring en een enorm netwerk in de bouw en industrie en een liefde voor commercie, is Margaux ‘dubbel gespecialiseerd’ als executive search consultant. Ze is inhoudelijk sterk en gewend om advies en oplossingen op maat te leveren. Ze is duidelijk, direct, altijd scherp en kritisch waar nodig. Resultaatgedreven en daadkrachtig. En niet te vergeten: een goede luisteraar. Allemaal eigenschappen die in ons vakgebied uitstekend van pas komen.

 

Margaux van Wijngaarden
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 14 24 80 88
Margaux.vanwijngaarden@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Margaux

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Share this: