Business Application Specialist

NBD Biblion

 

Business Application Specialist

 

Organisatie

 

NBD Biblion is dé integrale servicepartner voor de openbare bibliotheekbranche op het gebied van fysieke media, digitale informatieservices en logistieke diensten. Samen met ruim 150 medewerkers leveren zij een compleet pakket aan producten en diensten die bijdragen aan het succes van de openbare bibliotheken en (school)mediatheken. De openbare bibliotheek is een laagdrempelige plek in de samenleving, waar mensen gemakkelijk informatie kunnen vinden en begrijpen. NBD Biblion is opgericht om lokale bibliotheken te ontzorgen. Nu de uitdagingen van bibliotheken zijn veranderd, is daar op andere gebieden ondersteuning nodig. Daarom verandert NBD Biblion mee. Dit doen ze door naast het uitleen-klaar maken van miljoenen boeken per jaar en het leveren van duizenden recensies, en door te selecteren, te metadateren en te catalogiseren van zo’n 15.000 titels. Hun organisatie is een nieuwe weg ingeslagen waarbij zij op meerdere gebieden innoveren en vernieuwen. En daar hebben ze pioniers bij nodig! Pioniers die ondernemend zijn, die zich verantwoordelijk voelen en die de drive hebben een essentiële bijdrage te leveren aan een moderne organisatie. Hierbij zijn heldere en korte communicatielijnen van groot belang. Zij willen uiterst tevreden klanten en dat bereiken zij door nog meer samen te werken met hun klanten.

 

Positie

 

Ben je een sparringpartner op het gebied van ICT die verdieping zoekt en die er samen met collega’s voor zorgt dat NBD Biblion zich ontwikkelt tot een efficiënte, wendbare en innovatieve organisatie? Krijg jij een kick van het optimaliseren van systemen en het begeleiden van projecten om klanten tevreden te stellen? Draai jij je hand niet om voor het vertalen van klantwensen naar beschikbare technische oplossingen?

 

De aankomende twee jaar vinden er binnen NBD Biblion grote veranderingen plaats op ICT vlak. Allereerst is er het huidige outsourcingsprogramma van de kantoorautomatisering. Daarnaast vervangen zij het ERP systeem en gaan ze er mede voor zorgen dat product owners in hun kracht komen te staan. De business application specialist speelt in dit alles een centrale rol. Het eerste jaar ligt de focus van deze functie op ondersteuning van product owners richting ICT-leveranciers en het vertalen van business-gerelateerde vraagstukken naar systemen, beschikbare applicaties op de markt en andere technische oplossingen. Het doel is samen met de product owners tot de meest effectieve oplossing te komen die bij klanten tot de verbeelding spreekt. Verder heb je een actieve rol bij de uitvoer van sprints, systeemreleases en wijzigingsbeheer en vorm je waar nodig een brug tussen de product owners en je ICT-collega’s. Na dit eerste jaar en de vervanging van het ERP-systeem ligt de focus ook op vraagstukken omtrent interne automatisering, het evalueren van nieuwe kansen en het samen met een collega beheersbaar houden van het systeemlandschap. Dit is echter niet alles. Waar nodig participeer je in en adviseer je tussentijds over organisatie-brede projecten, signaleer je ICT-kansen in de markt en zet je als vanzelfsprekend jouw kennis in voor NBD Biblion op het gebied van internettechnologie en moderne werkwijzen zoals Agile werken.

 

Profiel

 

Jij bent een enthousiaste hbo+ Business Application Specialist die naast een relevante en afgeronde opleiding (bij voorkeur bedrijfskundige informatica) werkervaring heeft opgedaan in de ICT-markt en verschillende technische oplossingen kent. Daarnaast heb je up-to-date kennis van en/of ervaring met:

  • Het leiden van en/of adviseren over verschillende ICT projecten (5 jaar)
  • Het begeleiden van automatiseringsvraagstukken
  • Agile werken en Prince 2
  • Verschillende systemen, applicaties, technologieën en trends
  • Internettechnologie met bij voorkeur ook AI en Blockchain
  • Systeemarchitectuur en Cloud service modellen als IAAS, SAAS en PAAS
  • Microsoft-toepassingen als SharePoint en Office365
  • Het aansturen van (systeem-)leveranciers
  • Verder ben je in het bezit van aantoonbare uitstekende analytische vaardigheden
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk
  • Zakelijk, planmatig en cijfermatig ingesteld
  • Een aanjager van verbetering
  • Een doortastende persoonlijkheid met doorzettingsvermogen

Arbeidsvoorwaarden

 

Zij bieden je een open en moderne werkomgeving met positieve collega’s. De cultuur is laagdrempelig met aandacht voor jou en jouw persoonlijke ontwikkeling. Naast een marktconform salaris bieden zij een ruime selectie aan secundaire arbeidsvoorwaarden (36 urige werkweek) zoals bedrijfsfitness, gratis bibliotheeklidmaatschap en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Wendy Witteveen

Executive search specialist in  IT (Hard-, Software) & Consumer Products

 

Als mede oprichter met haar ondernemende instelling is Wendy op ieder niveau een goede coachende gesprekspartner. Het leggen van verbindingen is voor haar een tweede natuur. Binnen het Lyncwise team is zij van grote waarde als doortastende senior consultant voor IT- & commerciële sales en marketing specialisten. Behalve een doener, regelaar en coach is ze ook een challenger en energizer. Ze is bovendien een goede netwerker.  Winnende combinaties van ambities en talent tot stand brengen, is een van de drijfveren waar deze bourgondische duizendpoot haar tomeloze energie aan ontleent.

 

Wendy Witteveen
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 460 340 12
wendy.witteveen@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Wendy

Annelien Jordense

Executive search specialist in Media, Retail & Energy

 

Door haar jarenlange ervaring als recruitment manager en inkoopmanager bij onder andere Stork, Enexis en Reed Business kent en begrijpt Annelien de uitdagingen in meerdere markten. In haar kast prijken de awards die ze kreeg voor onder andere ‘beste sollicitatie-ervaring’ en ‘beste recruitmentcampagne’. Nog veel waardevoller is haar grote en brede netwerk met betrekking tot Sales, Marketing, Inkoop en HR posities. Het voeren van persoonlijke gesprekken en het samenbrengen van mensen zijn belangrijke energiebronnen voor haar. Op haar eigen, attente wijze is ze to-the-point en schakelt ze snel. Open, eerlijk, direct en duidelijk. Iemand bij wie je zeker weet ‘dat het goed komt’.

 

Annelien Jordense
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 55 78 03 43
annelien.jordense@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Annelien

Share this: