Chief Product Officer Benelux

 

 

Chief Product Officer Benelux

 

Organisatie

Iedere dag maakt CCV miljoenen betalingen mogelijk. Daar zijn ze als familiebedrijf, met het hoofdkantoor in Arnhem en vestigingen in Belgie en Duitsland, erg trots op. Dagelijks betalen miljoenen consumenten aankopen met hun bankpas, creditcard, mobiele telefoon of online, waarin ze een naadloze betaling verwachten (offline en/of online). CCV werkt aan de nieuwste betaaltrends in een snel veranderende en innovatieve markt. Om dat te realiseren zijn ze innovatief én betrouwbaar tegelijk. Ze sleutelen in de voorhoede aan de nieuwste technologie, maar staan ook met beide benen in de maatschappij en kennen hun klant. Ze zijn ambitieus, gericht op de toekomst, open en collegiaal. Voor meer informatie de website: www.ccv.eu

 

Positie

CCV gaat hun portfolio van SME (Small & Medium Enterprises) producten en – diensten voor de Nederlandse en Belgische markt samenvoegen in één Benelux organisatie. De Chief Product Officer Benelux (CPO), onderdeel van het MT, is hierbinnen een nieuw te werven positie voor CCV. De CPO heeft als belangrijkste missie  om de klanten van CCV nog meer te gaan ontzorgen maar zal zich ook richten op het behalen van maximaal rendement en winstgevendheid. Daarnaast ligt er een grote uitdaging om het leiderschap in dit segment te versterken. Het is de ambitie om in een wereld waarin steeds meer online plaatsvindt, bijzondere betaaloplossingen en -ervaringen te bieden. Oplossingen en ervaringen waarmee ze het voor klanten mogelijk maken hun klanten te binden met complete e-commerce- en mobile-commerce-diensten. Je bouwt aan een strategie die een winstgevend en concurrerend assortiment oplevert door de ontwikkeling van een sterke productlevenscyclus, best-practice productmanagement en optimalisatie, hetgeen een positieve impact zal hebben op de P&L van de organisatie. De CPO zal verantwoordelijk worden voor een team van ca. 25 professionals in Nederland en België.

 

Je bewaakt de gehele levenscyclus van het product en zorgt ervoor dat CCV altijd de juiste, hoogwaardige en winstgevende productmix heeft die het beste past bij de markt van CCV. Met behulp van data gestuurde beslissingen wordt extra aandacht besteed aan de introductie van nieuwe betaaloplossingen die passen bij de markttrends en de behoeften van de klant. Je werkt nauw samen met de SME Sales & Service afdelingen. Zij zullen regelmatig contact houden om inzicht te krijgen in de specifieke lokale behoeften welke vervolgens worden weerspiegeld in het productassortiment. Voor het indirecte kanaal onderzoek je mogelijkheden voor partnerships door geïntegreerde producten. Daarnaast werk je nauw samen met Marketing en Procurement binnen de CCV Group.

 

De CPO is onderdeel van het Management Team Benelux en rapporteert aan de CEO SME Benelux. Je hebt de vrijheid om zelf jouw rol vorm te geven en je Europese team (waaronder Nederland en België) verder uit te bouwen zodat dit klaar is voor de toekomst. Op deze manier sluit alles naadloos aan op jouw eigen stijl zodat de bedrijfsdoelstellingen van CCV optimaal kunnen worden gerealiseerd.


Persoonlijk profiel


Je bent een leider en verbinder pur sang. Met jouw verander- dan wel innovatiekracht weet jij structuren en processen in te richten die nodig zijn voor de ontwikkeling van jouw team en door ze te voorzien van de juiste ondersteuning en ‘smart goals’. In eerste instantie doe je dit voor de CCV SME organisatie, maar je kijkt ook over deze organisatie heen in het belang van CCV Group. Een professionele en open benadering van de communicatie is essentieel. De combinatie van strategische en functionele expertise, het leiden van een groot team en het bekleden van een sleutelrol in het aanhoudende internationale succes van CCV maken van deze positie een unieke kans met fantastische zichtbaarheid en mogelijkheden voor een volgende stap.

 

Je weet vanuit jouw natuurlijk leiderschap mensen te inspireren. Je bent strategisch, innovatief en hebt een duidelijke visie op je vak. Je gaat moeilijke situaties niet uit de weg en bent daarin pragmatisch, doortastend, zorgvuldig en respectvol. Je bent in staat om boven de materie te hangen en in te zoomen op detailniveau als de situatie daarom vraagt. Als persoon ben je volhardend maar ook flexibel, analytisch en tactvol. Besluitvaardig en pragmatisch. Je bent bewezen succesvol in het begeleiden van veranderprocessen en het omzetten van plannen naar realiteit. Daarnaast heb je:

 

  • WO werk- en denkniveau
  • ruime ervaring in een vergelijkbare functie (ook buiten de branche)
  • ruime ervaring op het gebied van product management, bij voorkeur in de financiële dienstverlening
  • veranderingen binnen organisaties eerder succesvol gerealiseerd
  • ervaring met het sturen op strategische doelen binnen een dynamische, internationale organisatie en het werken volgens het Lean principe in agile en multidisciplinaire teams
  • goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Contract voor 36-40 uur per week
  • Marktconform salaris
  • Flexibele werktijden (in overleg) en thuiswerkvergoeding
  • 29 vakantiedagen per jaar (mogelijkheid om meer bij te kopen)

 

Procedure

Lyncwise Executieve Search & Interim te Hilversum heeft de exclusieve opdracht verworven voor de invulling van deze vacante positie. Na een interview met Annelien Jordense en/of Susan Abbink van Lyncwise wordt besloten welke kandidaten voor te dragen. CCV besluit welke kandidaten worden meegenomen in de verdere procedure. Een assessment, en een verklaring van goed gedrag alsmede een referentie check kunnen deel uit maken van de procedure.

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Susan Abbink

Executive search specialist in Telecom, Consumer Products & Logistics

 

De ontwikkeling en groei van onze klanten – dát is de focus in het werk van Susan. Als medeoprichter van Lyncwise bewijst zij als geen ander dat effectieve executive search staat of valt met een doelgerichte en vooral persoonlijke benadering. Zo komen de beste verbindingen tussen mensen en organisaties tot stand. Dankzij haar enorme netwerk, gedegen kennis van het (digital)marketing- en salesvakgebied en warme persoonlijkheid weet Sue altijd een goed resultaat te behalen. Ze is gestructureerd en gefocust, betrouwbaar en loyaal. Een prettige sparring partner, die behalve doortastend ook integer te werk gaat. Beter kunt u het eigenlijk niet treffen.

 

Susan Abbink-Rempt
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 477 600 37
susan.abbink@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Susan

Annelien Jordense

Executive search specialist in Media, Retail & Energy

 

Door haar jarenlange ervaring als recruitment manager en inkoopmanager bij onder andere Stork, Enexis en Reed Business kent en begrijpt Annelien de uitdagingen in meerdere markten. In haar kast prijken de awards die ze kreeg voor onder andere ‘beste sollicitatie-ervaring’ en ‘beste recruitmentcampagne’. Nog veel waardevoller is haar grote en brede netwerk met betrekking tot Sales, Marketing, Inkoop en HR posities. Het voeren van persoonlijke gesprekken en het samenbrengen van mensen zijn belangrijke energiebronnen voor haar. Op haar eigen, attente wijze is ze to-the-point en schakelt ze snel. Open, eerlijk, direct en duidelijk. Iemand bij wie je zeker weet ‘dat het goed komt’.

 

Annelien Jordense
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 55 78 03 43
annelien.jordense@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Annelien

Share this: