Customer Services Manager

somfy-opdrachtgever-van-lyncwise-executive-search-interim-lyncwise.nl-carousel

 

 

Customer Services Manager

 

Organisatie

Somfy is een wereldwijd opererende Franse organisatie en een toonaangevende fabrikant van elektrische motoren, bedieningen en sensoren voor buitenzonwering, rolluiken, raamdecoratie, gordijnen, tuinpoorten, garagedeuren, verlichting en beveiliging. Het Somfy hoofdkantoor is gevestigd te Cluses in de Franse Alpen. Zonder haar oorspronkelijke waarden uit het oog te verliezen is Somfy inmiddels in 60 landen vertegenwoordigd, wereldwijd zijn bijna 8.000 mensen werkzaam voor de onderneming.

De dochterorganisatie voor de Nederlandse markt is gevestigd in Hoofddorp.
Vanuit de dochtervestiging in Hoofddorp werken dagelijks  ca. 60 medewerkers aan de marketing, verkoop en technische ondersteuning voor de Nederlandse markt. Binnen het Nederlandse team is er op dit moment een vacature voor een Customer Services Manager.

 

Positie

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het borgen van een uitzonderlijke klantbeleving. Je krijgt de ruimte om een visie te implementeren die de kwaliteit van de customer service, waar het de Nederlandse markt betreft, verhoogt. Daarnaast zoek je oplossingen voor terugkerende kwesties die van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de organisatie. Hiervoor schakel je veel met verschillende afdelingen binnen de organisatie en weet je belangen goed tegen elkaar af te wegen.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de customer services teams B2B & B2C (outsourced). Daarnaast geef je ook leiding aan Telesales en een trainer die de opleidingen verzorgt richting onze B2B-klanten.

 

Verantwoordelijkheden

  • Je geeft verder inhoud aan de Customer Journey waarbij je klantgerichte en innovatieve initiatieven implementeert die bijdragen aan het verhogen van de klanttevredenheid
  • Je vertaalt ideeën door naar mensen, middelen en processen en zorgt daarmee voor een efficiënte en effectieve dienstverlening
  • Je ontwerpt en implementeert een set van kpi’s en monitort deze gedurende het jaar
  • Je geeft op inspirerende wijze leiding aan de afdeling
  • Op natuurlijke wijze ben je een spil in de organisatie en als geen ander ben je in staat soepel met andere afdelingen samen te werken
  • Je bent een echt ‘mensen-mens’ met een meer dan gemiddeld ontwikkeld gevoel voor service en diensterverlening en je kunt je als geen ander verplaatsen in de wereld van klanten en consumenten
  • Als meewerkend voorman houd je feeling bij de activiteiten en ben je in staat de juiste verbeteringen door te voeren
  • Je zorgt voor de benodigde training, ontwikkeling en coaching van de teams

 

Persoonlijk profiel

  • Je bent in het bezit van een hbo diploma in een dienstverlenende of commerciële richting (bijv. Hogere Hotelschool, Bedrijfskunde etc.)
  • Een brede achtergrond in omgevingen waar dienstverlening prioriteit heeft
  • >5 jaar ervaring in het aansturen van teams
  • Actuele kennis van customer service systemen & processen in een B2B & B2C omgeving;
  • Kennis van ERP en CRM systemen (bijv. SAP/Sales Force)
  • Een sterk ontwikkeld commercieel gevoel
  • Veranderenthousiasme en een grote gunfactor
  • Het kunnen inspireren en ontwikkelen van mensen
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Een mooie uitdaging in een ondernemende, open en informele organisatiecultuur
  • Een fulltime baan

 

Procedure

Lyncwise Executieve Search & Interim te Hilversum heeft de exclusieve opdracht verworven voor de invulling van deze vacante positie. Na een interview met Susan Abbink van Lyncwise wordt besloten welke kandidaten voor te dragen. Somfy besluit welke kandidaten worden meegenomen in de verdere procedure. Een assessment en referentie check kunnen deel uitmaken van de procedure.

 

Locatie

Hoofddorp

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Susan Abbink

Executive search specialist in Telecom, Consumer Products & Logistics

 

De ontwikkeling en groei van onze klanten – dát is de focus in het werk van Susan. Als medeoprichter van Lyncwise bewijst zij als geen ander dat effectieve executive search staat of valt met een doelgerichte en vooral persoonlijke benadering. Zo komen de beste verbindingen tussen mensen en organisaties tot stand. Dankzij haar enorme netwerk, gedegen kennis van het (digital)marketing- en salesvakgebied en warme persoonlijkheid weet Sue altijd een goed resultaat te behalen. Ze is gestructureerd en gefocust, betrouwbaar en loyaal. Een prettige sparring partner, die behalve doortastend ook integer te werk gaat. Beter kunt u het eigenlijk niet treffen.

 

Susan Abbink-Rempt
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 477 600 37
susan.abbink@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Susan

Share this: