Hoofd Formule & Promo

sligro-nederland-opdrachtgever-van-lyncwise-executive-search-interim

 

 

Hoofd Formule & Promo

Organisatie

 

Sligro Food Group

Sligro Food Group (SFG) bestaat uit Foodservice bedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket aan food- en aan food gerelateerde non-foodproducten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens. Sligro Food Group kent een rijke historie. Het bedrijf is in 1935 opgericht als groothandel in margarine, vetten en oliën door Abel Slippens, de grootvader van Koen Slippens, de huidige CEO. In de afgelopen decennia groeide Sligro sterk door autonome groei en acquisities. In het jaar 1989 werden de aandelen genoteerd op Euronext Amsterdam. Het hoofdkantoor van de Groep is gevestigd in Veghel, Nederland.

 

SFG is in Nederland marktleider als “Food partner voor de food professional”. SFG richt zich met een landelijk netwerk via zelfbediening en bezorging op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, bedrijfsrestaurants, pompshops, het midden- en kleinbedrijf, kleinschalige retailbedrijven onder de naam Sligro en in de institutionele markt onder de naam Van Hoeckel. Sligro en Van Hoeckel hebben beiden een specifiek, op hun markten gerichte, commerciële organisatie en maken operationeel gebruik van een gezamenlijk (bezorg)netwerk.
In een langjarig strategisch partnership met Heineken verzorgt Sligro de exclusieve distributie van de Heineken Groothandelsactiviteiten.

 

In België richt JAVA Foodservice zich primair op de marktsegmenten institutioneel, bedrijfscatering en hotelketens. ISPC is de horecaspecialist en levert innoverende en kwalitatieve food en non foodproducten aan de gastronomische professional. ISPC beschikt over gecombineerde zelfbedienings- en bezorgvestigingen in Gent en Luik. Dit jaar opent de eerste nieuwe Sligro-Ispc in Antwerpen.

 

Kerncijfers:
Omzet 2017: € 2.97 miljard
Winst 2017: € 73 miljoen
Aantal medewerkers op fulltime basis: 6.741

 

Voor meer informatie, zie: www.sligrofoodgroup.nl.

 

Strategisch plan: Focus!

Op 2 juli 2018 is de verkoop afgerond van alle foodretail activiteiten (EMTÉ Holding B.V.) aan het consortium van Jumbo en Coop. De komende jaren zal SFG zich richten op verdere expansie van Foodservice-activiteiten op nationaal én internationaal niveau en heeft zij de organisatiestructuur daartoe aangepast.

De belangrijkste strategische pijlers voor de komende jaren zijn:

  • Doorontwikkeling van de zelfbedieningsgroothandel van de toekomst met veel aandacht voor digital en omnichannel;
  • Integratie van het Heineken partnership en alle synergie- en omzetkansen die daar uit voortkomen;
  • Groei en integratie van recente acquisities in België;
  • IT2020: implementatie van een compleet nieuw ERP platform;
  • Aanpassen van de organisatie voor een verdere groei op internationaal en nationaal niveau.

 

Cultuur

Sligro Food Group kenmerkt zich door een ongecompliceerde en directe manier van met elkaar omgaan. Nuchter, informeel maar wel zakelijk. De organisatie heeft de vijf begrippen gedefinieerd als het Sligro Food Group DNA, het ‘Groene Bloed’: Gezond Eigenwijs – Trost vanuit Passie – Zorgvuldig met centen – Bewust direct – Samen Sterk.

 

Marketing

De afdeling Marketing van SFG is verantwoordelijk voor alle marketing activiteiten van SFG. Sinds maart 2014 word de afdeling Marketing aangestuurd door de internationaal ervaren en verbindende Directeur Marketing, Gemma Schneemann. Zij geeft sturing aan 3 teams, te weten: ‘Campagne & Branding’, ‘ZiN Inspiratielab’ en ‘Formule & Promo’. Deze teams worden aangestuurd door 3 ‘hoofden’ Marketing. Zij  vormen samen met Gemma Schneemann het Marketing MT van SFG.

 

“De strategische richting van marketing is die van overtreffende klanttevredenheid. We denken dat het extreem goed kennen en bedienen van onze klanten essentieel is om de komende jaren het verschil te blijven maken. Marketing heeft daarin de regisserende rol door het systematisch invullen van de commerciële building blocks.”

 

SFG – Marketing komt graag in contact met kandidaten voor de nieuwe positie van ‘Hoofd Formule & Promo’.

 

Positie

Hoofd Formule & Promo

Het Hoofd Formule & Promo is eindverantwoordelijk voor de doorvertaling en toepassing van Sligro’s merkuitgangspunten voor de zelfbedieningsvestigingen (ZB’s) van Sligro.

 

Het Hoofd Formule & Promo is verantwoordelijk voor de offline formule van 50 vestigingen. Je maakt de vertaalslag naar een helder en herkenbaar vestigingsbeeld, maar weet deze ook te koppelen aan de digitale Marketingstrategie. Samen met jouw collega’s binnen de afdeling Marketing laat je de formule groeien, op het gebied van kwaliteit en merkuitstraling, en werk je aan de positionering van ons merk en de vestigingsbeleving. In deze positie ben je onderdeel van het MT Marketing en geef je leiding aan het Promotie- en Prijsmanagement en Instore & Lokale Marketing team (6 FTE’s).

 

Resultaatgebieden en kernactiviteiten

  • het vertalen, implementeren en uitvoeren van het merkbeleid binnen de vestigingen;
  • verantwoordelijkheid voor optimale promoties en activaties ter optimalisatie van omzet- en rendementsdoelstellingen van de vestigingen;
  • bijdragen aan de ontwikkeling van de algemene digitale en data gedreven Marketing strategie;
  • opzetten en definiëren van de commerciële kalender voor Sligro;
  • ondersteunen en bewaken van het imago en de identiteit van de formule;
  • zoeken van aansluiting op categorieplannen vanuit de afdeling category management;
  • managen van de dagelijkse marketingoperatie en het opzetten van projecten in het kader van de optimalisatie en uitrol van de Sligro formule in de vestigingen;
  • doorvertalen van de visual identity in de vestigingen, (her)openingen en instore events;
  • stimuleren van lokale marktbewerking door ontwikkelen van passende marketingactiviteiten.

 

Persoonlijk profiel

Opleiding en ervaring

  • WO werk- en denkniveau. Minimaal afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 8 jaar bewezen succesvolle ervaring in marketing / formule management in (food of non-food)retail of foodservice;
  • Ervaring in / met de winkel organisatie;
  • Leidinggevende ervaring;
  • Passie voor food.

 

Competenties

  • Creatief en innovatief: komt met nieuwe ideeën, benaderingen of inzichten. Zoekt mogelijkheden voor de organisatie om zich te verbeteren.
  • Samenwerken, treedt verbindend op, slaat bruggen tussen afdelingen en vestigingen, positieve spirit;
  • Analytisch en conceptueel vermogen. Plaatst situaties in een groter kader, overziet mogelijke gevolgen van ideeën. Fact-based;
  • Resultaatgerichtheid; pragmatisch en doelgericht. Kan tegen een stootje;
  • Commercieel inzicht, klant- en marktgericht;
  • Ondernemend en initiatiefrijk, signaleert kansen en gaat zelfstandig over tot actie. Impact door daadkracht;
  • Organisatiesensitief, snapt hoe hazen lopen, toont stijlflexibiliteit, creëert acceptatie voor ideeën;
  • Werkt gestructureerd en planmatig, zonder flexibiliteit te verliezen;
  • Leidinggevende en coachende capaciteiten.
  • Open en direct communiceren. Kan goed luisteren. Schakelt goed met verschillende lagen in de organisatie.

 

Arbeidsvoorwaarden

Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden in overeenstemming met het niveau van de functie en afhankelijk van het niveau van de kandidaat.

 

Locatie

Hoofdkantoor Sligro Food Group Nederland B.V. te Veghel

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Joris van Lommel

Executive search specialist in Digital, FMCG, Retail & Consumer Goods

 

Joris is ‘trusted advisor’ van zowel getalenteerde kandidaten als van bijzondere bedrijven. Een natuurlijke verbinder die ambities en passies expliciet maakt en meeweegt in de besluitvorming. Hij heeft jarenlange ervaring in bemiddeling van ‘top potentials’ in de disciplines supply chain, commercie en strategie – in het bijzonder voor bedrijven in verandering/private equity. Dat doet hij gedreven en met flair. Joris heeft gedurende zijn bijna 20-jarige loopbaan een zeer relevant netwerk opgebouwd. Hij komt snel tot de kern, weet wat er in de praktijk speelt en staat in voor een hoog kwaliteitsniveau. Een echte vakman: gedreven, kritisch, doortastend en positief.

 

Joris van Lommel
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 536 677 46
joris.vanlommel@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joris

Erik Jan Doekes

Executive search specialist in Trade & Manufacturing, Consumer Goods, Retail & E-tail

 

Het leggen van verbindingen is een tweede natuur voor Erik Jan. Zijn drijfveer is om mensen te helpen om te doen waar ze goed in zijn. Zodat top-performers het verschil kunnen maken. Vooral de intrinsieke motivatie en drijfveren intrigeren hem. Opdrachtgevers leidt hij professioneel door de verschillende stadia van het wervings- en selectietraject. Hij is degelijk en grondig: altijd op zoek naar het best mogelijke resultaat. Wat hem verder kenmerkt, is zijn drive in combinatie met diepgaande kennis van de functiegebieden commercie, supply chain en operations. Al met al een bijzonder prettige gesprekspartner!

 

Erik Jan Doekes
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 50 95 20 05
erikjan.doekes@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Erik Jan

Share this: