LDM B.V. | Portfolio | Lyncwise Executive Search
2217
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2217,,qode-child-theme-ver-1.0.2,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

International Sales Manager End Users

International Sales Manager End Users

 

 

Organisatie

LDM B.V. maakt deel uit van BE |Allbrass Industrial (voorheen Bons & Evers Holding), een internationale organisatie die door een aantal overnames is uitgegroeid tot een multinational met 650 werknemers in vijf landen: Nederland, Duitsland, Hongarije, Frankrijk en China (zie verder www.be-allbrassindustrial.com/nl/).

 

Door onderlinge samenwerking tussen de bedrijven biedt Allbrass haar klanten een ‘one stop shop’ aan voor de productie van messing, aluminium en koper persdelen. De bedrijven zijn specialisten in het warmpersen en bewerken van messing-, koper- en aluminiumlegeringen. Per vestiging focussen deze bedrijven op één bepaalde legeringsfamilie. Dit zorgt voor een optimale kwaliteitsborging, hoge efficiency en korte omsteltijden.

 

LDM kent een rijke historie met de productie en verwerking van messing en gaat terug tot 1960, toen het bedrijf LIPS startte in Drunen. In 1982 werd de productie van messingstaven en koperbuizen afgesplitst van LIPS. Dit onderdeel ging zelfstandig door onder de naam LDM, dat staat voor “Lips Drunen Metaal”.

 

LDM heeft een aantal verschillende eigenaren gekend tot de overname op 1 juni 2012 door de Bons & Evers Holding. Bons & Evers heeft in 2018 een naamswijziging doorgevoerd en heet nu Albrass Industrial.

 

In de loop der jaren is LDM uitgegroeid tot een moderne, efficiënte fabriek, die jaarlijks zo’n 30.000 ton kwalitatief hoogwaardige messingstaven en -billets produceert voor hoogwaardige, speciale toepassingen. Het hoofdkantoor en de productielocatie zitten in Drunen. Voor de Duitse markt heeft LDM GmbH een verkoopkantoor in Mönchengladbach en nog twee magazijnen in Donaueschingen en Iserlohn.

 

Klanten van LDM bevinden zich met name in de auto- en luchtvaartindustrie, de defensiesector, de bouwsector, de luxe sanitair branche en de maritieme sector. LDM levert in meer dan 30 landen wereldwijd. Door diepgaande kennis van producten en processen levert LDM een belangrijke bijdrage aan de oplossingen voor de uitdagingen en problemen van haar klanten.

 

Het personeelsbestand van 135 gemotiveerde werknemers, gecombineerd met continue investeringen in productietechnologie en nauwe samenwerking met klanten en leveranciers, vormt de basis voor de voortdurend verbeterende kwaliteit en logistiek. Mede daardoor heeft LDM een solide reputatie opgebouwd als betrouwbare leverancier van hoge kwaliteit en korte levertijden.

 

Voor meer informatie, zie: www.ldmbrass.com/nl

 

Cultuur

LDM is een no-nonsense organisatie; dit betekent iedereen binnen LDM zorgdraagt voor concreet resultaat, en zich niet verschuilt achter regels of afspraken. Ondernemerschap wordt gestimuleerd. Tegelijkertijd heerst er ook een familiaire sfeer. Veel medewerkers werken al lang bij LDM en er heerst een sfeer van “ons-kent-ons”. Het is een informele familie cultuur.

 

Sinds begin dit jaar waait er een nieuwe wind. De nieuwe bedrijfscultuur kenmerkt zich onder meer door het vergroten van de accountability: medewerkers initiëren zélf verbeteringen, lossen problemen op, dragen verantwoordelijkheid en nemen beslissingen. Het management stelt de kaders, coacht, ondersteunt en stuurt bij waar nodig.

 

Positie

Sales Manager End-Users

De Sales Manager End Users is verantwoordelijk voor het zelfstandig acquireren van hoogrenderende klanten in de relevante bestaande marktgebieden, zoals automotive, maar ook voor het verder ontwikkelen van nieuwe markten zoals renewables (windenergie), high tech en andere nieuwe markten waar messing toepassingen gebruikt worden.

 

Resultaatgebieden en kernactiviteiten

  • Acquisitie van nieuwe (internationale) klanten door “ cold canvassing” met behulp van grondige analyse en het monitoren van markttrends. Actief vertalen van deze trends in concrete actie.
  • Business development, benoemen en ontwikkelen van nieuwe markten.
  • Product development: ontwikkelen en introduceren van nieuwe producten.
  • Neerzetten en monitoren van een gedegen pricing strategie.
  • Bewaken van omzet en marges.
  • Marketing, analyse en business intelligence.
  • Analyseren van en anticiperen op behoeften, verzorgen van voorstellen en offertes.
  • Actief en effectief managen van multilevel stakeholders en realiseren van grotere volumes tegen betere marges.
  • Rapporteert direct aan de Managing Director.
  • Bereidheid om te reizen binnen Europa, ongeveer 50%.

 

Persoonlijk profiel

Opleiding en ervaring

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur HTS.
  • Minimaal 10 jaar relevante ervaring in business-to-business sales, bij voorkeur in de metaal/automotive industrie.
  • Ervaring met “koude acquisitie” en business development.
  • Technische affiniteit.
  • Kennis van en ervaring in relevante markten (automotive, renewables, high tech etc.).
  • Ervaring met het aansturen van een klein team.
  • Spreekt vloeiend Duits en Engels.

 

Competenties

  • Ondernemend, acquisitief, ziet kansen en durft nieuwe wegen in te slaan, heeft lef.
  • Commercieel handelen en onderhandelen, klant- en marktgerichtheid.
  • Uitdaging is een belangrijke drijfveer. Oog voor zowel top als bottom line.
  • Doorzetter, vasthoudend, pragmatisch en doelgericht. Kan tegen een stootje.
  • Zeer sterke resultaatgerichtheid. Operationele drive en daadkracht. Wil concrete doelen bereiken.
  • Proactief, energiek en initiatiefrijk, signaleert kansen en gaat zelfstandig over tot actie. Impact door daadkracht.
  • Intellectueel goed ontwikkeld, analytisch sterk. Dringt snel door tot de kern van de zaak, waar het écht om gaat, fact-based.
  • Gestructureerd en cijfermatig sterk.
  • Overtuigt op basis van argumenten én natuurlijk overwicht.
  • Proactief en autonoom, maar stemt ook goed af met de rest van de organisatie.
  • Leidinggevende en coachende capaciteiten. Is in staat om (senior) medewerkers te managen en te ontwikkelen.

 

Arbeidsvoorwaarden

Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden in overeenstemming met het niveau van de functie en afhankelijk van het niveau van de kandidaat.

 

De procedure

Lyncwise Executive Search te Hilversum heeft de exclusieve opdracht verworven voor de invulling van deze positie. Na een interview met Erik Jan Doekes wordt besloten welke kandidaten worden voorgedragen. LDM bepaalt welke kandidaten worden uitgenodigd voor de gespreksrondes aldaar. Een assessment zal onderdeel uitmaken van de procedure.


Locatie

Drunen

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Erik Jan Doekes

Executive search specialist in Trade & Manufacturing, Consumer Goods, Retail & E-tail

 

Het leggen van verbindingen is een tweede natuur voor Erik Jan. Zijn drijfveer is om mensen te helpen om te doen waar ze goed in zijn. Zodat top-performers het verschil kunnen maken. Vooral de intrinsieke motivatie en drijfveren intrigeren hem. Opdrachtgevers leidt hij professioneel door de verschillende stadia van het wervings- en selectietraject. Hij is degelijk en grondig: altijd op zoek naar het best mogelijke resultaat. Wat hem verder kenmerkt, is zijn drive in combinatie met diepgaande kennis van de functiegebieden commercie, supply chain en operations. Al met al een bijzonder prettige gesprekspartner!

 

Erik Jan Doekes
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 50 95 20 05
erikjan.doekes@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Erik Jan

Share this: