Manager Accounting

Manager Accounting

 

Organisatie

Allegion helpt mensen om veilig te leven en werken. Met meer dan 25 merken, die worden verkocht in bijna 130 landen over de hele wereld, zijn zij gespecialiseerd in beveiliging rond deuren en ramen. De kern van de $2 miljard business is de kennis en ervaring van de 9.000 toegewijde medewerkers achter de merken (waaronder AXA). Zij helpen hun klanten bij het navigeren door hun grootste beveiligingsuitdagingen en helpen bouwers en eigenaren van onroerend goed zich te onderscheiden door innovatieve en veilige oplossingen te bieden. ‘Enterprise Excellence’ is een belangrijk onderdeel van wat zij doen voor hun klanten en is een focus voor alle medewerkers. De getrainde experts helpen klanten niet alleen om zich te houden aan de codes en normen, zij helpen deze veiligheidsnormen te verbeteren op markten over de hele wereld.

 

Global Portable Security (GPS) is een onlangs opgerichte business unit binnen Allegion, waarbij recente overnames van AXA en Trelock zijn samengebracht met het merk Kryptonite om het potentieel van deze drie toonaangevende merken op het gebied van fietssloten en verlichting over de hele wereld te maximaliseren. De schaal en reikwijdte van het samenbrengen van deze merken vanuit een ontwikkelings-, technologie- en toeleveringsketenperspectief biedt Allegion een unieke kans om een leidende positie in te nemen in de markt voor mobiele veiligheid. Naast mobiele veiligheid wordt met het merk AXA ook veiligheid voor huizen en gebouwen geleverd in de vorm van scharnieren, raam uitzetters, raamsluitingen, deursloten, deurbeslag en toegangsbeheersystemen. Klik hier voor de corporate video van AXA Bike en Home Security in Veenendaal.

 

Positie

De Manager Accounting is een belangrijke medewerker voor de financiële rapportages en maandelijkse afsluitingen; zeker omdat de Manager Accounting verantwoordelijk is voor negen entiteiten in verschillende landen. Je bent het vaktechnisch aanspreekpunt voor Finance op zowel het gebied als verslaggeving, belasting en bepaling van balansposities. Verder stuur je de vier medewerkers van het Finance team in Nederland aan (en één op afstand in Duitsland). De werkzaamheden vinden voornamelijk plaats in de vestiging in Veenendaal. Het vereist kennis van de Nederlandse taal, maar ook uitstekende taalvaardigheid in Engels en Duits is een pré. De Manager Accounting rapporteert aan de Finance Controller Global Portable Security.

 

Belangrijkste verantwoordelijkheden

 

  • Juiste en tijdige afronding van de maandelijkse afsluitingscycli en het voorbereiden van maandelijkse financiële rapportages.
  • Eerste aanspreekpunt voor de financiële organisatie voor financieel-technische vraagstukken en zorgen dat de administratie voldoet aan de US GAAP, groepsinstructies en Dutch GAAP.
  • Berekeningen van voorzieningen en overige balansposten.
  • Opstellen van de Nederlandse jaarrekeningen volgens de NL verslaggevingsregels en zorgen voor een efficiënt controleproces door de externe accountant.
  • Voorbereiden van belastingaangiften.
  • Aansturen van het Finance team (5 medewerkers).
  • Verantwoordelijk voor de administratie van 9 bedrijven, waarbij voor een aantal kleine bedrijven zelf de administratie wordt gedaan.
  • Zorgen voor soepele administratieve processen, en verbetering hiervan, voor de bedrijven op afstand (met name Duitsland).
  • Verantwoordelijk voor SOX compliance voor de Duitse vestiging, derhalve bereid om incidenteel naar Duitsland te reizen.

 

Persoonlijk profiel

 

De ideale kandidaat heeft een stevige achtergrond in Accounting en is daarin doorgegroeid naar een lead of managers rol. Hij of zij vindt het een uitdaging om een team professionals aan te sturen en samen goede resultaten te boeken. Niet alleen ben je de manager, maar ben je ook onderdeel van het team, wat betekent dat je af en toe ook zelf operationeel bent, en in piektijden (bijvoorbeeld tijdens de maandafsluiting) je handen uit de mouwen steekt.

 

Ervaring

 

  • Financiële opleiding op HBO-niveau (bijv. Accountancy AA, SPD-bedrijfsadministratie, e.d.)
  • Sterke vaktechnische kennis op accounting gebied.
  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring.
  • Ervaring met implementatie van Shared Service Centers. Zowel met organisatorische uitrol als wel met de technische implementatie.
  • Bij voorkeur ervaring met SAP.

 

Competenties

 

  • Harde werker en in staat om zowel strategisch, als ook hands-on bezig te zijn.
  • Uitstekende time management vaardigheden, nauwkeurig en gericht op kwaliteit.
  • Open, benaderbaar en gericht op werknemersbetrokkenheid en teamontwikkeling.
  • Sensitief, sterk communicatief en goed in het onderhouden van relaties op diverse niveaus en met verschillende culturen.
  • Zelfstandig, groot verantwoordelijkheidsgevoel en onafhankelijk.
  • Uitstekende beheersing van Nederlands, en bij voorkeur ook Engels en Duits.

 

Arbeidsvoorwaarden

 

  • Marktconform salaris
  • Fulltime, 38-urige werkweek
  • CAO Metaal Elektro/Groot Metaal
  • Jaarlijkse winstdeling
  • Mobiele telefoon, laptop
  • Standplaats: Veenendaal

 

Graag ontvangen wij uw cv in het Engels.

 

In de sollicitatieprocedure kan worden gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en mogelijk een assessment.

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Share this: