Manager Service Operations

 

Manager Service Operations

 

Organisatie

ASSA ABLOY Entrance Systems is de internationale voorloper in toegangsoplossingen. Elke dag helpen ze miljarden mensen om een meer open wereld te ervaren. ASSA ABLOY Entrance Systems biedt oplossingen voor een efficiënte en veilige stroom van goederen en personen. Het aanbod omvat een breed portfolio van automatische deuren, industriële deuren, snelroldeuren, hangardeuren, laad- en docksystemen en service.

 

ASSA ABLOY Entrance Systems Nederland bestaat uit ongeveer vijfhonderd medewerkers, die verdeeld zijn over twee vestigingen: Heerhugowaard en Ede. Samen zijn ze een professionele en informele organisatie, waar men werkt volgens drie kernwaarden Empowerment, Innovatie en Integriteit. Wat ze hiermee bedoelen? Vrijheid krijgen en verantwoordelijkheid nemen, volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen, opkomen voor wat goed is en altijd op elkaar kunnen rekenen. Medewerkers zijn zich constant bewust van veiligheid en voelen zich onderdeel van een familiebedrijf in een corporate omgeving. De organisatie moedigt ontwikkeling aan door bijvoorbeeld internationale doorgroei- en opleidingsmogelijkheden.

 

Positie

Binnen deze informele en ambitieuze organisatie is ruimte voor een Manager Service Operations. Je rapporteert aan de Service Director, die in een constructieve samenwerking met jou de Service organisatie duurzaam wil innoveren en verstevigen. Je ziet het als een uitdaging om je eigen positie te ontwikkelen. Onderbouwd met de juiste feiten en bevindingen challenge jij de Serivce Director en Managing Director en ben je in staat hen te overtuigen van jouw visie. Je bent gedreven door optimalisatie, het ontwikkelen van mensen. Je ziet de juiste kansen, bent positief kritisch en houdt er van om je mouwen op te stropen. Als leider sta je stevig in je schoenen, je bent resultaatgericht en gretig om een leidende rol te krijgen in de groei van de organisatie.

 

Als Manager Service Operations ben jij verantwoordelijk voor de Service operatie en stuur jij de afdelingen Planning, Orderdesk en Service Field Management aan. Jij draagt zorg voor het kwalitatief goed, tijdig, efficiënt, veilig en doelmatig verlopen van alle processen binnen de Service operatie. Je initieert, geeft leiding aan en implementeert verbeteringen om service op een slimmere en veilige manier vorm te geven. Je brengt daarbij kennis en ervaring in op het gebied van standaardisatie, (kosten)-efficiency, kwaliteit en klanttevredenheid.

 

De Service afdeling heeft een enorme impact op de resultaten van Assa Abloy Entrance Systems. De Manager Service Operations is daarom een cruciale positie in de organisatie. Door jouw inspanningen loopt de operatie optimaal en veilig.  Je bent in control op alle vlakken van service operations. Je signaleert, begrijpt en acteert.

 

Door een herstructurering is er één en ander gewijzigd in de structuur van de organisatie. Dat maakt dat de afdeling onderdeel is van een complexe P&L. Door bedrijfskundig inzicht ben jij in staat om te begrijpen hoe het werkt. Je doorziet de cijfers en weet op abstract niveau te plaatsen welke invloeden doorwerken in jouw resultaten. Je weet aan welke knoppen je moet draaien om resultaten te verbeteren. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen, gaat informatie halen en bent proactief in het brengen van kennis. Met name de business controller zoek je regelmatig op voor (inhoudelijke) ondersteuning bij jouw plannen en acties.

 

Jouw team is een mix van langdurige dienstverbanden, net startende collega’s, seniore professionals en junior profielen. Je leiderschapsvaardigheden zijn daarom uitstekend ontwikkeld. Je bent matuur, zelfverzekerd doch bescheiden. Jouw authenticiteit en natuurlijk overwicht maken dat mensen graag voor je werken. Je bezit de vaardigheden om situationeel te leiden. Je kijkt naar de individuen en ontwikkelt je team op persoonlijk niveau. Altijd heb je oog voor houding en gedrag. Niet alleen houding en gedrag van je team, maar ook dat van jezelf. Jij durft jezelf een spiegel voor te houden en je kwetsbaar op te stellen. Naast houding en gedrag, zijn veiligheid en resultaat voor jou prioriteit.

Je draagt altijd de kernwaarden van de organisatie – Empowerment, Integrity en Innovation – zichtbaar in het werk uit.

 

Persoonlijk profiel

 

Ervaring 

  • Hts/wo-diploma, voorkeur technische bedrijfskunde
  • Minimaal 10 jaar leidinggevende ervaring
  • Minimaal 5 jaar ervaring managing de manager
  • Ervaring met een beursgenoteerde organisatie
  • Ervaring met een complexe P&L
  • Ruime ervaring in een technische organisatie, voorkeur grofmechanica
  • Doortastend en besluitvaardig
  • Authentiek en zelfstandig
  • Initiatiefnemer en aanpakker
  • Verbinder, mensgericht
  • Positieve en oplossingsgerichte mindset

 

Competenties

  • Uitstekende leiderschapsvaardigheden
  • Analytisch en cijfermatig vermogen
  • Communicatieve vaardigheden
  • Strategisch en tactisch inzicht
  • Resultaat gericht

 

Procedure

Lyncwise Executive Search & Interim in Hilversum heeft de exclusieve opdracht gekregen voor het vervullen van deze vacature. Na een gesprek met Margaux van Wijngaarden van Lyncwise wordt beslist welke kandidaten worden voorgedragen. Margaux van Wijngaarden beslist welke kandidaten worden uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een assessment en een controle van de referenties kunnen onderdeel uitmaken van de procedure.

 

Locatie

Heerhugowaard

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Margaux van Wijngaarden

Executive search specialist in Bouw & Industrie

 

Met een jarenlange ervaring en een enorm netwerk in de bouw en industrie en een liefde voor commercie, is Margaux ‘dubbel gespecialiseerd’ als executive search consultant. Ze is inhoudelijk sterk en gewend om advies en oplossingen op maat te leveren. Ze is duidelijk, direct, altijd scherp en kritisch waar nodig. Resultaatgedreven en daadkrachtig. En niet te vergeten: een goede luisteraar. Allemaal eigenschappen die in ons vakgebied uitstekend van pas komen.

 

Margaux van Wijngaarden
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 14 24 80 88
Margaux.vanwijngaarden@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Margaux

Share this: