A.S. Watson | Portfolio | Lyncwise Executive Search
2194
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2194,,qode-child-theme-ver-1.0.2,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Manager Supply Chain Development

vacature-Supply-chain-potential-met-management-ervaring-Bij-AS-watson-Lyncwise-executive-search-interim-open-positie

Manager Supply Chain Development

 

Organisatie

 

A.S. Watson Group & Benelux

A.S. Watson Group is de grootste internationale retailer in Health & Beauty in Azië en Europa, en maakt deel uit van het internationale concern CK Hutchison. Wereldwijd heeft A.S. Watson meer dan 14.000 vestigingen en 13 retailmerken (zie ook http://www.aswatson.com). In 2016 haalde A.S. Watson in Europa omgerekend € 8,4 miljard omzet, bij een Ebitda van ruim € 800 miljoen.

 

A.S. Watson Benelux is het wereldbedrijf achter Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Pour Vous en Prijsmepper en daarmee dé marktleider in Lifestyle en Health & Beauty in de Benelux. Binnen Health & Beauty vallen de ketens Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper. In 2016 steeg de omzet van A.S. Watson Health & Beauty in de Benelux met bijna 4 procent, tot € 2,8 miljard.

 

Cultuur

A.S. Watson hanteert de belofte ‘We bring more to life’ die ze iedere dag waar maken met de vijf kernwaarden: Passie, Betrokkenheid, Teamwork, Vakkundig en Innovatie. Verder kenmerkt de cultuur van A.S. Watson zich door hands-on ondernemerszin, een can-do mentaliteit en open en eerlijke relaties met alle stakeholders. Snelheid en ondernemerschap, vrijheid en verantwoordelijkheid gaan hand in hand. Als er zich een kans voordoet, grijpen ze deze zo snel mogelijk. Elke dag probeert men het weer een beetje beter te doen, want stilstand is achteruitgang.
Verder richt A.S. Watson zich op de ontwikkeling van haar medewerkers. De retail-wereld verandert immers iedere dag en A.S. Watson heeft de ambitie om haar klanten iedere dag weer te verrassen.

 

Missie

A.S. Watson wil eraan bijdragen dat mensen zich gezond, mooi en gelukkig voelen.

 

Visie

A.S. Watson is de meest toegankelijke drogisterijketen en biedt haar klanten de beste aanbiedingen, een verrassend assortiment en dagelijks inspiratie.

 

Supply Chain Organisatie

Onder Supply Chain binnen A.S. Watson worden alle fysieke goederenstromen verstaan van leveranciers tot en met winkels en consumenten (E-commerce) en replenishment. Meer specifiek gaat het om inbound transport, DC Management, outbound transport en winkel & warehouse replenishment voor de verschillende ketens en formats (e-commerce, B2B en B2C). De supply chain van A.S. Watson vertegenwoordigt een van de grootste volumes met een hoge leverfrequentie in de Benelux en Frankrijk. De hoge promotiedruk en de complexe stroom van in/out producten vergen een dynamische organisatie, die zeer efficiënt en tegelijkertijd zeer flexibel moet zijn om zo commercieel aantrekkelijk te blijven voor haar klanten.

 

De Supply Chain organisatie wordt aangestuurd door de Supply Chain Director, Yvette Heijwegen en bestaat uit Warehouse Operations, Replenishment (Store & Warehouse)  en Supply Chain Development. Daarnaast ondersteunen Finance en HR de organisatie. In totaal werken er zo’n 1600 medewerkers binnen Supply Chain.

 

Supply Chain werkt nauw samen met andere stafafdelingen, zoals Inkoop, Winkeloperatie, Finance, e-commerce, ICT en Marketing en zoekt continu naar optimalisatie in de keten. Supply Chain Development is altijd op zoek naar ‘de beste manier’ en er zijn altijd projecten gaande om de efficiency te verbeteren. Van een nieuw replenishment systeem tot nieuwbouw van een retourencentrum en van verbeterde afspraken met leveranciers tot de begeleiding van een robotiseringspilot in het DC.

 

Positie


Manager Supply Chain Development

Door de snelle en nog steeds aanhoudende groei van A.S. Watson staat de Supply Chain organisatie continue onder druk om het onmogelijke iedere dag toch weer mogelijk te maken. Deze druk heeft de afgelopen jaren geleid tot indrukwekkende innovaties op het gebied van procesoptimalisatie, mechanisatie en IT optimalisatie. De Supply Chain Development afdeling vormt de “brains” van de organisatie, van waaruit de supply chain strategie wordt geformuleerd en de implementatie van projecten wordt geregisseerd. Vertaling van business strategie in ad hoc en structureel verbeteren en ontwerpen van supply chain processen.

 

De Manager Supply Chain Development is lid van het Benelux Supply Chain Management Team en rapporteert aan de Supply Chain Director (Yvette Heijwegen). Hij of zij stuurt een team van 17 professionals aan (9 direct reports). Manager Supply Chain DevelopmentDit team bestaat uit Supply Chain Projectmanagers, Projectcoördinatoren, functioneel beheerders en planning & control specialisten. De Manager Supply Chain Development werkt nauw samen met de rest van de supply chain organisatie en commercie, inkoop, finance en IT.

 

Resultaatgebieden en kernactiviteiten

  • Het formuleren van een toekomstbestendige supply chain strategie voor de Retail en e-Commerce Supply Chain;
  • Het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren van de supply chain en logistieke innovaties. Managen en monitoren van grote supply chain projecten, zowel off- als online;
  • End to end keten optimalisatie. Oplossingen op basis van big data management;
  • Initiëren van projecten t.b.v. efficiency verbetering in warehouse operatie;
  • Leiding geven aan en ontwikkelen van het Supply Chain Development team;
  • Als lid van het Supply Chain Management team verantwoordelijk voor behalen van Supply chain resultaten en budgetten.

 

Persoonlijk profiel

 

Opleiding en ervaring

  • Academisch werk- en denkniveau (bij voorkeur technische studie en/of afstudeerrichting logistiek);
  • Minimaal 10 jaar relevante en aantoonbaar succesvolle werkervaring in operationele warehouse omgeving binnen Retail en/of FMCG;
  • Sterke peoplemanager met minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring;
  • Ervaring met het managen en implementeren van grote, complexe Supply Chain projecten.


Competenties

  • Sterke cijfermatige en analytische vaardigheden. Procesgericht en fact-based;
  • Realisatie- en overtuigingskracht. Comfortabel met een ‘challenger’ rol in de organisatie. Gedreven persoonlijkheid, die zich gemakkelijk in een directe en no-nonsense cultuur kan bewegen;
  • Sterke communicatieve en beïnvloedings-skills. Bruggenbouwer en organisatie sensitief;
  • Initiatief en ondernemerschap. Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten;
  • Veranderingsgezind en flexibel;
  • Leidinggevende en coachende capaciteiten. Is in staat om medewerkers te inspireren, ontwikkelen en aan te trekken;
  • Creatief en innovatief. Komt met nieuwe ideeën, benaderingen of inzichten. Zoekt mogelijkheden voor de organisatie om zich te verbeteren.

 

Locatie

Heteren

 

Arbeidsvoorwaarden

Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden in overeenstemming met het niveau van de functie en afhankelijk van het niveau van de kandidaat.

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Joris van Lommel

Executive search specialist in Digital, FMCG, Retail & Consumer Goods

 

Joris is ‘trusted advisor’ van zowel getalenteerde kandidaten als van bijzondere bedrijven. Een natuurlijke verbinder die ambities en passies expliciet maakt en meeweegt in de besluitvorming. Hij heeft jarenlange ervaring in bemiddeling van ‘top potentials’ in de disciplines supply chain, commercie en strategie – in het bijzonder voor bedrijven in verandering/private equity. Dat doet hij gedreven en met flair. Joris heeft gedurende zijn bijna 20-jarige loopbaan een zeer relevant netwerk opgebouwd. Hij komt snel tot de kern, weet wat er in de praktijk speelt en staat in voor een hoog kwaliteitsniveau. Een echte vakman: gedreven, kritisch, doortastend en positief.

 

Joris van Lommel
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 536 677 46
joris.vanlommel@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joris

Erik Jan Doekes

Executive search specialist in Trade & Manufacturing, Consumer Goods, Retail & E-tail

 

Het leggen van verbindingen is een tweede natuur voor Erik Jan. Zijn drijfveer is om mensen te helpen om te doen waar ze goed in zijn. Zodat top-performers het verschil kunnen maken. Vooral de intrinsieke motivatie en drijfveren intrigeren hem. Opdrachtgevers leidt hij professioneel door de verschillende stadia van het wervings- en selectietraject. Hij is degelijk en grondig: altijd op zoek naar het best mogelijke resultaat. Wat hem verder kenmerkt, is zijn drive in combinatie met diepgaande kennis van de functiegebieden commercie, supply chain en operations. Al met al een bijzonder prettige gesprekspartner!

 

Erik Jan Doekes
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 50 95 20 05
erikjan.doekes@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Erik Jan

Share this: