Managing Partner

 

 

Managing Partner

Training & Advies
Lean Six Sigma

 

De onderneming

Bureau Tromp is een gerenommeerd trainings- en adviesbureau met een ruim trackrecord in de nichemarkt van Lean Six Sigma trainingen & consultancy. De onderneming bestaat in 2020 precies 10 jaar. De oprichters hebben er sindsdien voor gezorgd dat de onderneming zich heeft ontwikkeld tot een middelgrote Lean Six Sigma specialist in Nederland. Het bureau is inmiddels autoriteit op het vakgebied en onderscheidt zich op inhoud en mensgerichte aanpak. Het heeft een unieke marketingbenadering met een bewezen trackrecord.

Er zijn sinds de oprichting ruim 15.000 deelnemers getraind in Lean Six Sigma. Daarnaast zijn er ruim 150 verbetertrajecten begeleid in binnen én buitenland. Het klantenbestand bestaat uit ongeveer 10.000 klanten, variërend van circa 70% van alle AEX-bedrijven, maar ook veel trotse MKB-bedrijven, gemeentes, provincies en waterschappen. Het bureau bestaat op dit moment uit een team van ongeveer 10 betrokken en wo-opgeleide professionals. Daarnaast een kleine, vaste poule van ervaren freelancers.

 

Bureau Tromp maakt onderdeel uit van een ondernemend netwerk van boutique advies- en trainingsbureaus (Agile Scrum Group) en startups (RPA Experts, De Zelforganisatiefabriek). Dit netwerk is voortgekomen uit spin offs van Bureau Tromp, die na oprichting hun eigen weg gaan. De Founding fathers zijn beide ook betrokken geweest bij de oprichting van deze bureaus, zijn nog wel medeaandeelhouders, maar nemen geen deel in de dagelijkse operationele leiding.

 

De ambitie van de oprichters is dat Bureau Tromp in 2025 behoort de top 3 spelers in deze nichemarkt van training, coaching & advies op het gebied van procesoptimalisatie met behulp van Lean & Lean Six Sigma. Dat willen de oprichters bereiken door een ondernemende Managing Partner aan te nemen, die als mede-eigenaar het bureau verder gaat uitbouwen.

 

Positie

Het doel van deze veelzijdige en uitdagende rol is de dagelijkse leiding over Bureau Tromp te nemen, de koers te bepalen en de groeiambities waar te maken. Als leider op de inhoud, commercie en mensen. In zowel strategisch als operationeel opzicht.

 

De Managing Partner krijgt de volgende verantwoordelijkheden:

  • Eindverantwoordelijk voor de visie, strategie en de dagelijkse aansturing
  • Financieel en operationeel eindverantwoordelijk
  • Is met zijn persoonlijkheid, commerciële drive en vasthoudendheid het boegbeeld van de onderneming
  • Komt op boardroomniveau binnen en ziet kansen de organisatie verder te laten groeien
  • Verantwoordelijk voor het aanbod en de kwaliteit van de gehele dienstverlening (training, coaching & advies)
  • Verantwoordelijk voor een optimale klantbediening en klanttevredenheid; stuurt de organisatie aan op een viertal KPI’s; declarabiliteit, klantbeoordeling, ontwikkeling van de organisatie en acquisitie
  • In staat een prettige werksfeer te creëren op basis van de kernwaarden van Bureau Tromp: persoonlijk & resultaatgericht. Informele sfeer tussen collega’s en een persoonlijke relatie met klanten. Elkaar aanspreken op inhoud en een afspraak is afspraak cultuur verder vergroten

 

Persoonlijk profiel

  • Beschikt over wo werk- en denkniveau
  • Trackrecord binnen management consulting, training- en advies
  • P&L verantwoordelijk
  • Ambitie en visie op het behouden van het bestaande en toewerken naar de doelstellingen volgens het
    Scaling-up principe van 2025: behoren tot een top 3 speler in hun nichemarkt
  • Inhoudelijk sterk: kan met zijn/haar kennis nieuwe producten & diensten toevoegen aan het bestaande portfolio binnen deze niche
  • Ondernemende, verbindende leider met ruime ervaring in het managen van professionals
  • Besluitvaardig en overtuigend
  • Een netwerker en stevige gesprekspartner
  • Affiniteit hebben met (online) marketing en de mogelijkheden daarvan

 

De positie is aantrekkelijk vanwege de mogelijkheid (zonder vrijblijvendheid) om in te kopen. Hierover worden direct bij aanstelling afspraken (prestatie en prijs) gemaakt. Het zal gaan om de inkoop van een minderheidsaandeel (tussen 10% en 20%), 12 maanden na indiensttreding. De groei in deze positie bestaat allereerst uit de groei die het bureau zelf doormaakt. Daarnaast is er de mogelijkheid om in de toekomst gezamenlijk met de oprichters te ondernemen in nieuwe initiatieven (diensten, bureaus).

 

Procedure

Lyncwise Executieve Search & Interim te Hilversum heeft de exclusieve opdracht verworven voor de invulling van deze positie. Na een interview met Dorien Weber van Lyncwise (partner, tevens lead consultant) wordt besloten welke kandidaten er worden voorgedragen. Bureau Tromp besluit welke kandidaten worden meegenomen in de verdere procedure. Een assessment en referentie check maken deel uit van de procedure.

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Dorien Weber

Executive search specialist in Manufacturing, Energy & Logistics

 

Een senior consultant en business partner met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van Operations, Supply Chain, Operational excellence (Lean Six Sigma). Door haar netwerk en brede ervaring, onder andere als managing consultant bij Fairlaine, weet Dorien bovendien snel het gevraagde profiel helder te krijgen en de juiste verbindingen tot stand te brengen. Gedreven, authentiek, betrouwbaar, gedisciplineerd en eerlijk: allemaal woorden die op haar van toepassing zijn. En die wellicht verklaren waarom ze zo’n grote gunfactor heeft.

 

Dorien Weber
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 111 712 21
dorien.weber@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Dorien

Share this: