Marketing Communicatie Manager

Dyka

 

Marketing Communicatie Manager

 

Organisatie

DYKA is een toonaangevende leverancier  van leidingsystemen in Noordwest Europa. Oplossingen worden vooral toegepast in de Woning- en Utiliteitsbouw en in de Grond-, Weg- en Waterbouw. Voor hun klanten staat DYKA voor: slimme oplossingen, complete service, vakkennis en steeds verduurzamen.

 

DYKA bestaat dit jaar 60 jaar en maakt sinds 1987 onderdeel van de Belgische Tessenderlo Group, een multinational met ruim 100 vestigingen in tientallen landen. DYKA is producent met meerdere fabrieken in vijf landen in welke een groot deel van het assortiment zelf wordt geproduceerd. DYKA is daarnaast ook distributeur richting hun eind klanten met een breed assortiment van maak- en handels producten die via een omnichannel aanpak worden vermarkt. Dit gebeurt met een eigen netwerk van circa 70 filialen in de UK, Benelux en Polen.

 

De oplossingen van DYKA worden onder meer toegepast voor:  regenwatergebruik, binnenriolering, ventilatie, hemelwaterafvoer, warm en koud water, vloerverwarming, buitenriolering, drinkwater, gastransport en elektrotechnische installaties.

 

De kernwaarden van de DYKA medewerkers zijn:  Initiatief, Resultaatgericht, Klantgericht en Samenwerken.

 

Positie

 

DYKA is van een product leverancier naar een service provider aan het veranderen. En zo is ook marketing communicatie door de jaren heen steeds professioneler aangepakt. De waarde van marketing moet echt door de hele organisatie gedragen worden. En steeds strategischer worden ingezet. Het is dan ook de taak van de Marketing Communicatie Manager om de discipline binnen de hele groep “omhoog” te brengen, focus te geven en houden.

 

De Marketing Communicatie Manager  is de aanvoerder van de transitie die DYKA de komende jaren doormaakt naar nog meer focus op customer intimiteit en de inzet van digitaal. Je zal in deze positie een duidelijke toegevoegde waarde gaan leveren als onderdeel van het commercial leadership team van de DYKA Group en je zal als zodanig direct rapporteren aan een van de Commercieel Directeuren.

 

 

Verantwoordelijkheden

  • Het strategische marketing & communicatie beleid van de DYKA Group voor de verschillende DYKA landen en businesses verder neer te zetten: vakkennis, complete service, slimme oplossingen en steeds duurzamer
  • De marketing resultaten verbeteren en naar een hoger niveau tillen waarbij de focus ligt op het verhogen van de naamsbekendheid; de klant loyaliteit en het genereren van traffic (on- en offline)
  • Beheren van het marketing budget, de inzet van de resources en de effectiviteit daarvan over de verschillenden kanalen en segmenten bepalen
  • Het accelereren van de omnichannel (on- en offline) aanpak waarbij de focus ligt op het verhogen van de conversie en het laden van de merkpropositie via alle touch-points
  • De vertaling van de marketing plannen naar marketing jaarplan en acties maken, zoals de organisatie van beurzen, bedrijfspresentaties, marketing campagnes, online promoties, sales (promotie) acties, product introducties, seminars etc.
  • Het verzorgen van professionele interne als externe communicatie en PR, zoals groepscommunicatie, persberichten, interne communicatie als nieuwsbrieven, employee branding etc.
  • Het ontwikkelen en beheren van de marketing informatie zoals markt ontwikkelingen, markt aandelen, prijs informatie en de customer journeys van de verschillende doelgroepen
  • De aansturing en verdere professionalisering van de marketing functie binnen de DYKA Group:
    • directe aansturing van de marketing afdeling (6 FTE) in de Benelux
    • functionele aansturing marketing afdelingen DYKA Centraal & Oost Europa, DYKA Frankrijk, JDP UK en BT Nyoplast

 

Persoonlijk profiel

  • Afgeronde opleiding op hbo/wo-niveau in de richting Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Marketing
  • Minimaal 10 jaar relevante internationale B2B marketing ervaring in een vergelijkbare omgeving
  • Waarvan 5 jaar ervaring met marketing en/of communicatie
  • Kunnen werken in een internationale matrix organisatie
  • Leidinggevende ervaring.
  • Bereidheid tot internationaal reizen
  • Ruime ervaring met online marketing
  • Change management en/of digitale transformatie processen
  • Onafhankelijk, analytisch, hands on met focus, initiatief nemer, zichtbaar
  • Technische affiniteit
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Goede beheersing van de Franse en Duitse taal is een pre
  • Kennis van leidingsystemen en/of ervaring in de bouwsector is een pluspunt

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Susan Abbink

Executive search specialist in Telecom, Consumer Products & Logistics

De ontwikkeling en groei van onze klanten – dát is de focus in het werk van Susan. Als medeoprichter van Lyncwise bewijst zij als geen ander dat effectieve executive search staat of valt met een doelgerichte en vooral persoonlijke benadering. Zo komen de beste verbindingen tussen mensen en organisaties tot stand. Dankzij haar enorme netwerk, gedegen kennis van het (digital)marketing- en salesvakgebied en warme persoonlijkheid weet Sue altijd een goed resultaat te behalen. Ze is gestructureerd en gefocust, betrouwbaar en loyaal. Een prettige sparring partner, die behalve doortastend ook integer te werk gaat. Beter kunt u het eigenlijk niet treffen.

Susan Abbink-Rempt
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 477 600 37 
susan.abbink@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Susan

Share this: