Operations Controller

 

Operations Controller

 

 

Persoonlijk profiel

De ideale kandidaat heeft een achtergrond in controlling of business finance en heeft interesse in de betekenis en invloed van de financiële cijfers en hoe daarmee processen en business kunnen worden gestuurd.

 

Ervaring

  • Relevante Master of Bachelor degree
  • Minimaal 3 jaar ervaring in controlling, business finance of audit
  • Bij voorkeur heb je ervaring met productie organisaties in internationale context
  • Ruime ervaring met diverse financiële modellen
  • Bekend met alle mogelijkheden van Excel

 

Competenties

  • Harde werker, proactief en iemand met sterke eigen verantwoordelijkheid om zelfstandig te werken en initiatieven te nemen
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Gemakkelijk omgaan met directie, als ook met collega’s in de fabriek
  • Analytisch sterk, met in het bijzonder kwantitatief en cijfermatig
  • Business mindset: Feeling met wat nodig is om de business te optimaliseren
  • Het leuk vinden om processen te doorgronden en te optimaliseren
  • Open, benaderbaar, goed kunnen luisteren en no-nonsense. Je beweegt je gemakkelijk in een productie omgeving
  • Vloeiend zakelijk Nederlands en Engels
  • …… en vooral een leuke collega!!!

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Marktconform salaris
  • Fulltime, 38-urige werkweek
  • CAO Metalelektro
  • Jaarlijkse winstdeling
  • Laptop
  • Standplaats: Veenendaal

 

Positie

Als Operations Controller rapporteer je aan de Regional Business Controller. Je belangrijkste bijdragen liggen in het ondersteunen van de besluitvorming en compliance bij AXA Nederland in Veenendaal. Dit omvat ondersteuning voor financiële prognoses, budgetten, audit van investeringen en het volgen van uitgaven voor investeringsprojecten. Je zorgt er ook voor dat AXA zich houdt aan de financiële controles, het beleid en de procedures van de Amerikaanse Allegion en je bent de sleutelfiguur met betrekking tot SOX-compliance.

 

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Bepalen van de ‘cost of operations’ door standaardkosten vast te stellen, operationele gegevens te verzamelen en kosten-batenanalyses uitvoeren
  • Beoordelen en adviseren over investeringen, op basis van risico en rendement analyses
  • Nauwe samenwerking met het accounting team, teneinde te zorgen voor nauwkeurige financiële rapportages en support bij beslissingen
  • Evalueren van financiële performance door gerealiseerde resultaten te vergelijken en te analyseren met planningen en forecasts
  • Monitoren en rapporteren op de maandelijkse verkoopvoortgang en het geven van financiële verkoopprognoses
  • Begeleiden van voorraad inventarisaties en maken van voorraad afwijkingsanalyses
  • Productkostenoverzichten voorbereiden en intercompany-prijzen opstellen
  • Assisteren van de Regional Business Controller bij het opstellen van budgetten en forecasts
  • Verhogen van de productiviteit door de ontwikkeling van geautomatiseerde reporting/forecasting tools
  • Initiëren van procesverbeteringen, bijv. het maken van ad-hoc reports, tools, en Excel dashboards
  • Als SOX-site-coördinator ervoor zorgen dat processen in overeenstemming zijn met company policies en best practices
  • Voorbereiden van een intern rapportagepakket met statistieken, financiële controles en prestatie-indicatoren die zullen helpen bij het verbeteren van de business performance

 

Organisatie

Allegion helpt mensen om veilig te leven en werken. Met meer dan 25 merken, die worden verkocht in bijna 130 landen over de hele wereld, zijn zij gespecialiseerd in beveiliging rond deuren en ramen. De kern van de $2 miljard business is de kennis en ervaring van de 9.000 toegewijde medewerkers achter de merken (waaronder AXA). Zij helpen hun klanten bij het navigeren door hun grootste beveiligingsuitdagingen en helpen bouwers en eigenaren van onroerend goed zich te onderscheiden door innovatieve en veilige oplossingen te bieden. ‘Enterprise Excellence’ is een belangrijk onderdeel van wat zij doen voor hun klanten en is een focus voor alle medewerkers. De getrainde experts helpen klanten niet alleen om zich te houden aan de codes en normen, zij helpen deze veiligheidsnormen te verbeteren op markten over de hele wereld.

 

AXA STENMAN INDUSTRIES heeft een lange en rijke geschiedenis, die teruggaat tot 1902. De basis voor een van de twee huidige succesvolle kernactiviteiten is al in de jaren twintig gevestigd. De voorloper van de huidige organisatie is begonnen met de productie en verkoop van Home Security producten. Twintig jaar later werd een ringslot voor fietsen geïntroduceerd. Dit markeert het begin een van de huidige kernactiviteiten, de fietsonderdelen.

 

Tegenwoordig omvat het assortiment producten van Home Security scharnieren, raamsteunen, raam- en deurbeslag en toegangsbeheer. Het assortiment van Bike Security bevat fietssloten, verlichtingsproducten en kettingbeschermers en jasbeschermers. AXA STENMAN is de trotse eigenaar van productiefaciliteiten in Nederland, Frankrijk en Polen. De verkoopkantoren bevinden zich in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Polen.

 

Graag ontvangen wij uw CV in het Engels.
In de sollicitatieprocedure kan worden gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en mogelijk een assessment.

 

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Charlotte Schepers-Kluck

Executive search specialist in HR en Finance branchebreed

 

Charlotte heeft een bedrijfskundige achtergrond en ervaring binnen zowel de corporate wereld als ook bij twee toonaangevende bureaus. Met deze ervaring en een combinatie van conceptueel denkvermogen en pragmatisme, weet zij snel tot de kern te komen – zowel voor opdrachtgever als bij kandidaat. Ze brengt een oprechte interesse in mensen en organisaties mee en vindt het een voorrecht om ambities van kandidaten en klanten bij elkaar te brengen. Dat doet ze met een gepassioneerde drive en zet ze altijd dat stapje meer. Charlottes toegevoegde waarde zit in haar jarenlange opgebouwde netwerk, bewezen trackrecord, kennis van de markt, kennis van de vakdisciplines HR en Finance en haar persoonlijke kwaliteiten. Als persoon onderscheidt zij zich door haar vasthoudendheid, enthousiasme, openheid en authenticiteit. Kortom, een echte verbinder.

 

Charlotte Schepers-Kluck
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 35 31 07 36
charlotte.schepers@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Charlotte

Share this: