Operations Manager

 

 

Operations Manager

 

 

Organisatie

Consolidated Motor Spares (CMS) is wereldwijd de grootste online aanbieder van onderdelen voor klassieke Honda, Yamaha, Kawasaki en Suzuki motoren. Vanuit een modern warehouse in Lelystad worden via hun platform meer dan 4.3 miljoen verschillende artikelen aan ruim 60 landen geleverd. CMS maakt samen met Hoco Part, DC Afam en MCS onderdeel uit van Powersports Distribution Group (PDG). PDG groeit hard door een actieve buy-and-built strategie. De komende tijd staat er bij CMS een verdere professionalisering en een ambitieuze groeiprognose op de agenda.

 

Waarom werken bij CMS

Zij zijn al de grootste in hun branche, toch ze hebben nog een wereld  te winnen. Het team bestaat uit een goede mix van “oude” en “nieuwe” medewerkers waarmee CMS kennis en ervaring koppelt aan een frisse blik en innovatie. Elke dag is CMS met positieve energie bezig met ontdekken van kansen en het ontwikkelen van hun dienstverlening. Zodat iedereen met een passie voor motoren de onderdelen kunnen krijgen die zij nodig hebben.

 

Positie

De functie van Operations Manager binnen CMS is nieuw en bedoeld om een verder fundament onder de groeistrategie te leggen. Tot nu toe viel deze verantwoordelijkheid onder de Managing Director (MD). De MD zoekt in deze functie zijn “wingman” (m/v) voor Operations.

 

De Operations Manager leidt het algehele operations proces binnen de onderneming en is verantwoordelijk voor een efficiënt en effectief verloop van de operationele/supply chain processen binnen CMS. Hieronder vallen de afdelingen Productions, Batch, Photography en de Operational Excellence Manager.

 

Taken en verantwoordelijkheden

  • Het hebben, (door)ontwikkelen en implementeren van een operations visie en strategie en daaruit voortvloeiende doelstellingen formuleren die de CMS strategie ondersteunen
  • Ontwikkelen en invoeren van KPI’s om operations doelstellingen te monitoren en te managen
  • Het realiseren van een inzichtelijke en transparante keten van processen
  • Realiseren van tijdige informatievoorziening over verwachte resultaten, root cause analyse en verbetering van eventuele afwijkingen
  • Het uitwerken van jaarplannen en doelstellingen
  • Het mede initiëren, uitvoeren en bewaken van continue procesverbeteringsprocessen, logistieke verbeteringen en de supply chain
  • Het bewaken van de kwaliteit en de supply chain
  • Gerichte persoonlijke ontwikkeling van medewerkers op en/of voor sleutelposities binnen het operations proces

 

Persoonlijk profiel

De gezochte kandidaat heeft conceptueel vermogen (mede bedenken van een visie), is strategisch en denkt in structuren. Is analytisch zonder te over theoretiseren gecombineerd met een hands on mentaliteit. Weet processen inzichtelijk, meetbaar en dus verbeterbaar te maken. En heeft een sterke drive naar continue verbetering.

 

Gezocht wordt iemand die mensen voor zich weet te winnen, proactief coacht, leidt door voorbeeldgedrag en de organisatie stimuleert om optimalisatie leidend te laten zijn in elk deel van het proces. Iemand die in staat is om een team te smeden met leiderschap en ownership.

 

Opleiding en ervaring

  • Hbo/wo werk- en denkniveau, aanvulling met een Lean Six Sigma graad heeft een sterke voorkeur
  • Vanaf 7 jaar ervaring in operationeel management (bij voorkeur in een distributiebedrijf of groothandel)
  • Ervaring met internationale logistiek
  • Bewezen resultaat met change/lean/continous improvement
  • Ervaring met en kennis van informatie en rapportage systemen (ERP)
  • Goede beheersing van de Engelse taal
  • Ervaring in een buy-and built omgeving is een pre

 

Competenties

  • Realisatie en overtuigingskracht en comfortabel in een ‘challenger’ rol
  • Rust, houdt overzicht, kan verbinden, stevige persoonlijkheid en overtuigingskracht
  • Resultaatgerichtheid; besluitvaardig, pragmatisch en doelgericht. Kan tegen een stootje
  • Ondernemend en initiatiefrijk, signaleert kansen en gaat zelfstandig over tot actie. Impact door daadkracht
  • Klantgericht samenwerken. Voelt zich verantwoordelijk voor de performance van de gehele organisatie
  • Leidinggevende en coachende capaciteiten. Inspireert medewerkers
  • Open en direct. Goed luisteren. Schakelt goed met verschillende geledingen in de organisatie
  • Creatief en innovatief. Zoekt mogelijkheden voor de organisatie om te verbeteren

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Dorien Weber

Executive search specialist in Manufacturing, Energy & Logistics

 

Een senior consultant en business partner met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van Operations, Supply Chain, Operational excellence (Lean Six Sigma). Door haar netwerk en brede ervaring, onder andere als managing consultant bij Fairlaine, weet Dorien bovendien snel het gevraagde profiel helder te krijgen en de juiste verbindingen tot stand te brengen. Gedreven, authentiek, betrouwbaar, gedisciplineerd en eerlijk: allemaal woorden die op haar van toepassing zijn. En die wellicht verklaren waarom ze zo’n grote gunfactor heeft.

 

Dorien Weber
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 111 712 21
dorien.weber@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Dorien

Share this: