Operations Manager – lid MT

 

Operations Manager – lid MT

 

Organisatie

‘Wat een betere woon- en werkomgeving met mensen doet, is van onschatbare waarde. Een comfortabel huis brengt plezier en ontspanning, een frisse werkplek geeft inspiratie. Daarom denkt Rendon actief na over de gebouwde omgeving van morgen.’

 

Sinds 1997 bundelen zes familiebedrijven hun krachten als de Rendon Onderhoudsgroep. Deze familiebedrijven zijn ooit opgericht als renovatiebedrijf, aannemer, bouwbedrijf, schilderbedrijf of inspectie- en onderhoudsadviseur. Vanuit deze verschillende expertises helpt Rendon opdrachtgevers bij het maken van slimme en duurzame keuzes. Voor nu en in de toekomst. Rendon heeft haar services verdeeld over vier takken; Woningbouw & VVE, Kantoor & Commercieel, Onderwijs & Zorg en Overheid & Maatschappelijk. Rendon heeft eigen vestigingen in Voorburg, Eindhoven en Arkel. Er is ook een dependance in Haarlem.

 

Rendon werkt met plezier aan een veilige, gezonde, comfortabele en mooie gebouwde omgeving voor morgen aan de hand van enkele kernwaarden. Deze kernwaarden zijn gericht op het persoonlijk en integer communiceren met onze opdrachtgevers, het leveren van maatwerk, streven naar het beste resultaat, continue doorontwikkeling, het creëren van maatschappelijke meerwaarde en het investeren in relaties als succesfactor.

 

Rendon gelooft dat mensen het verschil maken en de toekomstwaarde van de organisatie borgen. Persoonlijke voorkeuren van medewerkers wegen mee bij de verdeling van taken en bevoegdheden. Samenwerken en ondernemerschap worden gestimuleerd en de zes specialismen worden gekoesterd: vastgoedonderhoud, schilderwerk, betonrenovatie, duurzaam renoveren, interne verbouwingen en schilrenovatie. Lean werken en ketenintegratie passen bij de werkwijze. Zo wordt er samen nagedacht over de beste aanpak. Een aanpak die naadloos aansluit op de wensen van gebruikers en bewoners én op het programma van wensen en eisen van onze opdrachtgevers. Slimmer, zuiniger, goedkoper, sneller, een individuele aanpak of juist in grote aantallen.

 

Positie

 De vestiging Voorburg dekt een (groeiend) service gebied dat grofweg ligt tussen Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Rendon zoekt voor de vestiging Voorburg een door de wol geverfde Operations Manager die in staat is om snel en slagvaardig een voor Voorburg passende visie op operations te ontwikkelen. Een visie die in lijn is met de doelstellingen en randvoorwaarden van de onderneming. De kandidaat draagt deze strategie uit als change leader, ziet continu nieuwe ontwikkelmogelijkheden en gaat voorop in de verandering om te komen tot betere prestaties. De kandidaat heeft een combinatie van conceptueel vermogen (neerzetten van de visie), bovengemiddeld analytisch vermogen zonder te theoretiseren, een hands on mentaliteit, weet mensen voor zich te winnen (authentiek en besluitvaardig) en heeft tenslotte klanttevredenheid hoog in het vaandel staan.

 

Een goedlopende Operations afdeling is het kloppend hart van Rendon. Daarnaast moet Operations nadrukkelijk een bijdrage leveren aan het onderscheidend vermogen en vooral het resultaat van de onderneming: een “service like no other”. Dit betekent een hoge mate van leverbetrouwbaarheid, efficiëntie en flexibiliteit. Dat alles binnen de kaders van contracten, beschikbare capaciteit van mensen en assets. In dit speelveld wordt proces en keten denken steeds belangrijker. Aan het huidige goed werkende ERP systeem worden de komende maanden enkele belangrijke operationele applicaties toegevoegd.

 

De kandidaat is in staat om collega’s te binden en boeien. En uit die collega’s een team te smeden met meer verantwoordelijkheidsgevoel en eigenaarschap voor de doelstellingen: tevreden klanten en goede resultaten. Hier past een besluitvaardige kandidaat die komt om toegevoegde waarde te creëren. En de processen inzichtelijk, meetbaar en dus verbeterbaar maakt. Een kandidaat die autonoom in de Rendon omgeving beweegt, gemakkelijk met alle geledingen van klanten communiceert en terwijl de ‘show gewoon doorgaat’ operations opnieuw ‘neerzet’ in alle hectiek van de dag.

 

De Operations Manager geeft (direct en indirect) leiding aan circa 80 tot 100 collega’s/inhuurkrachten. De Operations Manager rapporteert direct aan de Vestigingsdirecteur.

  

Persoonlijk profiel

De Manager Operations is een professionele en verbindende leider die doel- en resultaatgericht te werk gaat. De ideale kandidaat draagt de visie van de organisatie op natuurlijke wijze uit en heeft affiniteit met de zes specialismen waar Rendon zich op richt. De Manager Operations weet duidelijkheid in koers te combineren met het creëren van een sterke band met de medewerkers en weet een gezonde cultuur te creëren voor innovatie en gezonde groei.

 

Bovenal is de ideale kandidaat een bewezen expert en manager van de operationele (uitvoerend georiënteerde) afdelingen.

 

Kandidaat profiel

  • Afgeronde studie HTS bouwkunde, gecombineerd met relevante opleiding richting operations, bedrijfskunde.
  • Stevige management skills en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke, operationeel eindverantwoordelijke positie;
  • Kennis van de regionale markt is een pré;
  • Ervaring met people en change management;
  • Ervaring met het leveren van diensten (binnen de bouwsector);
  • Ervaring met de bouw en met IT/ERP;
  • Oog voor detail en structuur, weet prioriteiten te stellen en hoofd- en bijzaken te onderscheiden;
  • Flexibel en gericht op samenwerking;
  • Empathische en mensgerichte manager;
  • Ondernemersmentaliteit, hands-on, lef en initiatief tonend, in staat om collega’s te overtuigen en mee te krijgen;
  • Een bewezen vermogen om complexe vraagstukken snel te analyseren en nieuwe, scherpe inzichten en creatieve oplossingen te genereren;

 

Competenties

  • Sterke cijfermatige en analytische vaardigheden. Procesgericht en fact-based;
  • Realisatie en overtuigingskracht en comfortabel in een ‘challenger’ rol;
  • Gedreven persoonlijkheid die zich gemakkelijk in een directe en no-nonsense cultuur kan bewegen;
  • Sterke communicatieve en positieve beïnvloeding skills;
  • Bruggenbouwer en organisatie sensitief. Legt verbinding en verbanden;
  • Initiatiefrijk en ondernemend;
  • Kansen signaleren en er naar handelen;
  • Veranderingsgezind en flexibel;
  • Resultaatgericht met monitoring van voortgang;
  • Uitstekende beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Woonplaats bij voorkeur in de regio.

 

De positie is aantrekkelijk vanwege de innovatieve dynamiek binnen het bedrijf. De ruimte om zich te onderscheiden is volop aanwezig. Hier succesvol zijn betekent het zichtbare grote verschil leveren in de verbetering van de efficiëntie en dus het overall resultaat.

 

Procedure

Lyncwise heeft deze exclusieve en vertrouwelijke searchopdracht gekregen. Na een gesprek met Joost Ouwerkerk van Lyncwise wordt in overleg met de kandidaat besloten tot voordracht bij Rendon.

Een psychologisch assessment kan deel uitmaken van de procedure.

 

Locatie

Vestiging Voorburg.

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Joost Ouwerkerk

Executive search specialist in Industrie & Handel

 

Joost is mede-oprichter van Lyncwise. Hij is vakman en trusted advisor, die dagelijks werk maakt van het verbinden van mensen en organisaties. Het gericht toewerken naar de ‘stip op de horizon’ is wat hem drijft. Hij zet zijn kennis en ervaring in bij mkb-, familie- en private equity-bedrijven. Posities: commercie, operations en finance. Klanten merken vaak op dat Joost ‘echt bij hen past’. Dat komt door zijn persoonlijke en professionele aanpak. En ook heel fijn in dit vak: hij ‘leest’ mensen goed en beschrijft ze in essentie.

 

Joost Ouwerkerk
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 290 038 95
joost.ouwerkerk@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joost

Share this: