Partner Manager Inkoop

 

Partner Manager
Inkoop

 

Organisatie

“Noordhoff bevindt zich in een zeer dynamische fase. Er is de afgelopen jaren al veel gebeurd en er staat ook nog veel te gebeuren. Noordhoff staat voor Blended producten, waarbij ze uitstekende content complementeren met technologie en services tot geïntegreerde oplossingen voor het onderwijs.

 

Gezien deze transformatie zoeken ze, ter versterking van het Commercieel Management Team, voor de optimalisatie van de distributie strategie een ervaren en daadkrachtige Partner Manager Inkoop.

 

Positie

Als Partner Manager ben je lid van het Sales Management Team en verantwoordelijk voor de volledige distributieketen van alle producten (print en digitaal), zodanig dat de overeengekomen KPI’s en doelstellingen conform de contracten en forecast gerealiseerd worden.

 

De distributieketen van de producten bestaat uit directe en indirecte kanalen (indirecte distributie via partners en directe distributie via webshop en tenders). Noordhoff is verdeeld in vier marktgroepen (basisonderwijs, voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs en health & professional), waarbij de kanalen per marktgroep anders zijn ingericht.

 

Distributiestrategie

Als Partner Manager adviseer je de directie en bepaal je in nauwe samenwerking met hen de distributie-/ partnerstrategie en ben je verantwoordelijk voor de implementatie hiervan. Je volgt, analyseert en interpreteert in- en externe ontwikkelingen met betrekking tot partners en de keten onderzoekt commerciële kansen.

 

Je onderhoudt actief contact met de belangrijkste partners -per marktgroep als generieke logistieke partners- op strategisch en tactisch niveau (behoefte verkenning, afstemming, samenwerking, contractonderhandeling en afstemming SLA’s, advisering, informatieverstrekking, klachtenbehandeling, volgen van acties en evaluatie). Je speelt daarbij actief in op specifieke verzoeken uit de markt, bijvoorbeeld het leveren van maatwerk en valideert dit bij de betrokken afdelingen uit de hele keten.

 

Met ondersteuning van een Controller (onderdeel van je team) zorg je voor de (financiële) forecasting door het jaar heen.

 

Plaats in organisatie

De afdeling Distributie is onderdeel van het Center of Excellence Commercie. Je rapporteert aan de Director Sales en maakt onderdeel uit van het Sales MT. Je werkt nauw samen met en bent de verbindende factor tussen de verschillende markgroepen en de afdelingen Sales, Marketing, Services, Finance, Operations en IT m.b.t. distributie en contracten.

 

Je vormt samen met de Manager Services en de Manager Procurement een Supply Chain team. Daarnaast maak je deel uit van het Supply Chain Team van onze moederorganisatie Infinitas Learning waarbij je samenwerkt met collega’s van Liber (Zweden) en Planteyn (België) met als doel optimalisatie van de Infinitas supply chain. Je geeft hiërarchisch leiding aan 3 medewerkers o.a. Operationeel Contract Managers, Tender Desk Manager.

 

  

Persoonlijk profiel

Je beschikt over hbo/wo werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van bedrijfskunde/commerciële economie. Daarnaast heb je minimaal 5-10 jaar aantoonbare ervaring in een Partner- en/of Sales Managementfunctie in een dynamische complexe omgeving met:

  • Commercie (verkoop);
  • Partnerprogramma
  • Bepalen distributiestrategie met directe en indirecte distributiekanalen;
  • Contract management / inkoop;
  • Forecasting (indirecte omzet/afzet);
  • Partnermanagement en stakeholdermanagement;
  • Juridische aspecten van contract/distributiemanagement
  • Aanbestedingen en tenderdesk
  • IT (ERP, Warehouse Management System);

 

Kerncompetenties

  • Samenwerken
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Beïnvloedingsvermogen

 

Ervaring met de marktdynamiek van educatieve uitgeverijen en affiniteit met het onderwijsveld zijn een pre.

 

Arbeidsvoorwaarden

Een plek in een nieuw en ambitieus team in een dynamische werkomgeving, waarin je jouw kwaliteiten kunt inzetten en je de ruimte krijgt voor veel autonomie, nieuwe ideeën en initiatieven en de commerciële visie, -strategie en processen mede te bepalen en uitvoeren.

 

Verder kun je rekenen op aantrekkelijke en flexibele arbeidsvoorwaarden waaronder een leaseauto, Persoonlijk Keuzebudget en een variabele beloning.

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Annelien Jordense

Executive search specialist in Media, Retail & Energy

 

Door haar jarenlange ervaring als recruitment manager en inkoopmanager bij onder andere Stork, Enexis en Reed Business kent en begrijpt Annelien de uitdagingen in meerdere markten. In haar kast prijken de awards die ze kreeg voor onder andere ‘beste sollicitatie-ervaring’ en ‘beste recruitmentcampagne’. Nog veel waardevoller is haar grote en brede netwerk met betrekking tot Sales, Marketing, Inkoop en HR posities. Het voeren van persoonlijke gesprekken en het samenbrengen van mensen zijn belangrijke energiebronnen voor haar. Op haar eigen, attente wijze is ze to-the-point en schakelt ze snel. Open, eerlijk, direct en duidelijk. Iemand bij wie je zeker weet ‘dat het goed komt’.

 

Annelien Jordense
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 55 78 03 43
annelien.jordense@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Annelien

Share this: