Supply Chain Manager - voestalpine Automotive Components | Lyncwise
2197
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-2197,,qode-child-theme-ver-1.0.2,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive
 

Supply Chain Manager

voestalpine

Supply Chain Manager

 

Organisatie

De voestalpine Groep is een bedrijf met ruim 50.000 medewerkers, 500 productiebedrijven en actief in meer dan 50 landen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Linz in Oostenrijk.

 

Voestalpine produceert en ontwikkelt hoog gekwalificeerde metaalproducten in vier verschillende divisies, te weten: Steel, High Performance Steel, Metal Engineering en Metal Forming. voestalpine Automotive Components Bunschoten B.V. is onderdeel van de divisie Metal Forming en maakt daarin deel uit van de businessunit Automotive Components. Als kernactiviteit ontwerpen en produceren zij stalen en aluminium carrosseriedelen voor alle grote Europese automobielfabrikanten. Bij de vestiging in Bunschoten werken ruim 850 medewerkers. De cultuur laat zich omschrijven als open, direct, informeel en resultaatgericht.

 

Bekijk ook de promotiefilm via deze link: Promotiefilm

 

Positie

Voor de afdeling Logistics is voestalpine op zoek naar een ervaren Supply Chain Manager.

 

De Supply Chain manager (lid MT) rapporteert rechtstreeks aan de COO en geeft direct op een mensgerichte wijze leiding aan de afdeling Supply Chain; bestaande uit 3 teamleiders en indirect aan 100 medewerkers.

 

De focus van de Supply Chain Manager zal komen te liggen op een betere afstemming van de logistieke processen (door middel van ketenoptimalisatie) van de drie productie units: Metaalrol, Assemblage, Coating met als doel optimale klanttevredenheid.

 

Opdracht bij binnenkomst is zo snel en goed mogelijk de verschillende afdelingen met elkaar in verbinding stellen en op elkaar afstemmen.

 

Verantwoordelijkheden

  • Geeft leiding aan de logistieke afdelingen Sales Order Planning & Transport, Production Planning, Material  Planning.
  • Draagt zorg voor de integrale logistiek van voestalpine Automotive Components B.V., a. economische voorraadhoogte, leverbetrouwbaarheid, lange en korte termijn capaciteit, optimale materiaal- en  productieplanning, alsmede transport.
  • Het proactief aangeven, uitwerken en uitvoeren van procesverbeteringen t.a.v. logistieke activiteiten, in deze fase gericht op rust, overzicht en stabiliteit in de supply chain.
  • Starten en begeleiden van (bedrijfsbrede) projecten op logistiek gebied.
  • Is in staat om zelf veranderingen in gang te zetten en te managen.
  • Professionaliseert leveranciers processen.
  • Is (eind) aanspreekpunt voor klanten bij escalatie.
  • Onderhoudt relaties en voert overleg, gericht op integrale samenwerking, met de omliggende afdelingen.
  • zoals Sales, Productie, Inkoop en Engineering.

 

Persoonlijk profiel

‘Deze positie is cruciaal; deze kandidaat moet goed zijn’

 

Voestalpine zoekt een kandidaat met bewezen Supply Chain ervaring binnen een complexe productieomgeving. Iemand met een goed gevoel voor techniek, die verbinding legt tussen de mensen en logistieke processen en verschillende productie units. Die structuur aanbrengt en de processen inzichtelijk maakt. Die energie krijgt van complexiteit, dynamiek, veranderingen. Iemand die schakelt op diverse niveaus (zowel vloer als klant).


Educatie/ervaring

  • Een afgeronde hbo+/wo-opleiding richting (Technische) Bedrijfskunde/Supply Chain.
    management/Operations Management.
  • Minimaal 10 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie en werkomgeving, met aantoonbare leidinggevende ervaring als Supply Chain Manager in een complexe en dynamische omgeving.

 

Competenties/skills

  • Kennis van en inzicht in complexe logistieke- en productieprocessen, bij voorkeur in een Automotive omgeving en in staat deze processen te implementeren en te borgen.
  • Opstellen, monitoren en bijsturen op KPI’s vanwege de continu veranderende organisatie en omgeving.
  • Ervaring met het implementeren en verbeteren van integrale logistieke besturingsconcepten binnen een productieorganisatie.
  • Kostenbewust en aantoonbare ervaring met optimaliseren van (logistieke) kosten en het behalen van service aan de klant.
  • Een stevige persoonlijkheid, zichtbaar, doortastend, overtuigend: iemand die collega’s en medewerkers weet mee te nemen om de doelstellingen te realiseren en snel kan schakelen.
  • Visie, procesmatig en analytisch zeer sterk.
  • Communicatief vaardig, commercieel en klantgericht.
  • Flexibel, proactief, verbeteringsgericht en stressbestendig.
  • Motiverende en enthousiasmerende werkhouding.
  • Teamspeler die overtuigt en met zelfvertrouwen doelen realiseert.
  • Aantoonbare kennis en ervaring met Lean e/o Six Sigma en Change Management.
  • Uitgebreide kennis van ERP- en planningssystemen (SAP).
  • Talenkennis: Engels en bij voorkeur ook Duits.

 

Arbeidsvoorwaarden

Zij bieden een uitdagende en afwisselende baan in een gemotiveerd team met goede carrièremogelijkheden en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Onze cultuur laat zich omschrijven als open, direct, informeel en resultaatgericht.

 

Locatie

Bunschoten –Spakenburg

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Joost Ouwerkerk
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 290 038 95
joost.ouwerkerk@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joost

Joost-Ouwerkerk-Headhunter-Lyncwise-Executive-Search-en-Interim-Management-vacatures-management-executive

Dorien Weber
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 111 712 21
dorien.weber@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Dorien

Dorien-Weber-Headhunter-Lyncwise-Executive-Search-en-Interim-Management-vacatures-management-executive

Joost Ouwerkerk

Executive search specialist in Industrie & Handel

 

Joost is mede oprichter van Lyncwise. Hij is vakman en trusted advisor, die dagelijks werk maakt van het verbinden van mensen en organisaties. Het gericht toewerken naar de ‘stip op de horizon’ is wat hem drijft. Hij zet zijn kennis en ervaring in bij mkb-, familie- en private equity-bedrijven. Posities: commercie, operations en finance. Klanten merken vaak op dat Joost ‘echt bij hen past’. Dat komt door zijn persoonlijke en professionele aanpak. En ook heel fijn in dit vak: hij ‘leest’ mensen goed en beschrijft ze in essentie.

 

Joost Ouwerkerk
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 290 038 95
joost.ouwerkerk@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joost

Dorien Weber

Executive search specialist in Manufacturing, Energy & Logistics

 

Een senior consultant en business partner met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van Operations, Supply Chain, Operational excellence (Lean Six Sigma). Door haar netwerk en brede ervaring, onder andere als managing consultant bij Fairlaine, weet Dorien bovendien snel het gevraagde profiel helder te krijgen en de juiste verbindingen tot stand te brengen. Gedreven, authentiek, betrouwbaar, gedisciplineerd en eerlijk: allemaal woorden die op haar van toepassing zijn. En die wellicht verklaren waarom ze zo’n grote gunfactor heeft.

 

Dorien Weber
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 111 712 21
dorien.weber@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Dorien

Share this: