Supply Chain Manager

Supply Chain Manager

 

Organisatie

 

Vianen Kozijnen

Vianen werd opgericht in 1961 en zou uitgroeien tot een van de grootste timmerfabrieken van Nederland. Vandaag de dag is Vianen een toonaangevend producent van (houten) gevelelementen en houten kozijnen gevestigd in Montfoort.

 

Met het geautomatiseerde productieproces bedient Vianen grote nieuwbouw- en renovatieprojecten van aansprekende opdrachtgevers. Vianen bedient klanten volledig vanuit de 14.000 m2 tellende fabriek in Montfoort: van ontwerp tot aflevering op locatie. De organisatie telt momenteel ruim 70fte.

 

Vianen is een fijne werkgever; men is trots om voor de organisatie te werken, het houten product is een passie van velen, de organisatie staat als bijzonder goed bekend in de markt. Vianen onderscheidt zich door beter te luisteren dan gemiddeld, probleemoplossend te acteren en een hoge betrouwbaarheid.
Vianen stelt daarom zowel technisch, logistiek als organisatorisch hoge eisen aan de organisatie.

 

Positie

Vianen Kozijnen is een succesvolle fabrikant van zowel houten kozijnen als gevelelementen. De organisatie heeft op dit moment sterke behoefte aan het opzetten van een professionele supply chain. Het One Piece Flow productieproces is leidend aan de inrichting en ontwikkeling van de supply chain.

 

De organisatie maakt nu gebruik van processen die vanuit historie zo zijn ontstaan en deels in de hoofden van bepaalde werknemers zijn opgeslagen. Hoewel het werkt, is dit geen wenselijke en duurzame situatie. Gezien het belang van en de focus op een professionele supply chain, zal de Supply Chain Manager deel zijn van Kernteam van Vianen.

 

De eerste uitdaging van de Supply Chain Manager is dan ook het begrijpen van de huidige werkwijzen en systemen. Hij / zij is in staat om informatie te verzamelen, met respect voor de huidige status quo vragen te stellen, bestaande systemen te vertalen naar processen op papier. Van daaruit moet een structuur worden opgebouwd waarbij mens, machine, methode, materiaal en management centraal staan. Als eerste wordt planning aangepakt. Van de Supply Chain Manager wordt verwacht dat hij / zij niet alleen alle informatie uit de organisatie haalt, maar ook dat hij / zij rechtstreeks klantcontact onderhoudt ter verbetering van planning.

 

Logistiek ligt er vooral een uitdaging op automatisering. Deels wordt nu vnuit kennis en ervaring  besteld, opgeslagen en afgenomen. Door de planning van de klant beter te kennen, kan Vianen hier grote verbetering bereiken. Voorraad van grondstoffen kan omlaag, halffabricaten moeten vanuit een database verwerkt worden, eindproducten kunnen strakker uitgeleverd worden. Uiteindelijk is een papierloze fabriek het streven.

 

De Supply Chain Manager zal door de tijd heen de functie zien ontwikkelen. Hij / zij verzamelt een (project)team om zich heen. De Supply Chain Manager zal leidend zijn bij ontwikkeling en implementatie van een ERP systeem. Andere thema’s als MVO, circulariteit, opkomst van de ontwikkelende aannemer, niveauverhoging in de organisatie komen ook op de agenda van de Supply Chain Manager.

 

Alles passend binnen de waarde van Vianen: Het is nooit af en het kan altijd beter.

 

Persoonlijk profiel

 

Algemeen 

  • HBO diploma; voorkeur logistiek, supply chain, bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in supply chain / inkoop / logistiek
  • Voorkeur voor LEAN opleiding

 

Ervaring 

  • Ervaring in een algemene operationele rol, bekend met supply chain processen, inkoop en logistiek
  • Ervaring met een productiebedrijf (one piece flow)
  • Ervaring in de bouwmaterialen is een pré
  • Processen opstellen
  • Ervaring met ERP (module) implementatie is een pré

 

Competenties 

  • Initiatief en ondernemerschap
  • Resultaat-, service- en klantgericht
  • Uitstekende communicatie vaardigheden
  • Overtuigingskracht, zowel intern als extern
  • Analytisch, technisch en probleemoplossend vermogen
  • Plannen en organiseren
  • Abstract denker gecombineerd met hands on mentaliteit

 

Persoonlijkheid

  • Natuurlijk leiderschap
  • Verantwoordelijk
  • Doorzettingsvermogen
  • Flexibel
  • Nuchter
  • Zelfstarter
  • Nieuwsgierig

 

Arbeidsvoorwaarden

CAO voor timmerfabrieken

 

Locatie

Montfoort | Midden Nederland

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Joost Ouwerkerk

Executive search specialist in Industrie & Handel

 

Joost is mede-oprichter van Lyncwise. Hij is vakman en trusted advisor, die dagelijks werk maakt van het verbinden van mensen en organisaties. Het gericht toewerken naar de ‘stip op de horizon’ is wat hem drijft. Hij zet zijn kennis en ervaring in bij mkb-, familie- en private equity-bedrijven. Posities: commercie, operations en finance. Klanten merken vaak op dat Joost ‘echt bij hen past’. Dat komt door zijn persoonlijke en professionele aanpak. En ook heel fijn in dit vak: hij ‘leest’ mensen goed en beschrijft ze in essentie.

 

Joost Ouwerkerk
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Bergweg 40, Hilversum
+31 6 290 038 95
joost.ouwerkerk@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Joost

Share this: