Supply Chain Manager

 

 

Supply Chain Manager

 

Organisatie

Onze opdrachtgever is een internationaal bedrijf (Europa) op gebied van brandbeveiliging.

 

Positie

Onze opdrachtgever is op zoek naar een ervaren Supply Chain Manager. De Supply Chain Manager (lid MT) rapporteert rechtstreeks aan de Business Unit Director en geeft direct op een mensgerichte wijze leiding aan de afdeling Supply Chain: bestaande uit 15 fte fabriek, 5 fte logistiek, 2 fte inkoop, 1 fte planning.

 

Met tientallen leveranciers, 100+  servicemonteurs, tienduizenden werkadressen en een breed assortiment is logistieke procesbeheersing cruciaal en van steeds groter belang. Door hun groei en samenwerking met hun zusterbedrijven, is het logistieke proces steeds belangrijker maar ook gecompliceerder geworden. Dit vraagt om een nieuwe stap in de ontwikkeling van de organisatie. Om aan dit proces leiding te geven zijn zij op zoek naar een ervaren Supply Chain Manager als hoofd van de afdeling Productie, Inkoop en Logistiek. Degene met alle expertise in huis en die onze opdrachtgever op dit gebied van voldoende naar goed naar beter naar best brengt.

 

Verantwoordelijkheden

  • Borgen van een goede bezetting van het team inclusief bijbehorende coaching, aansturing en ontwikkeling
  • Bepalen van de strategie voor het gehele logistieke proces
  • Kraakheldere rapportage door middel van KPI’s
  • Eindverantwoordelijk voor de uitvoering van de diverse aspecten waaronder demand planning, strategisch contract management en sourcing
  • Vertalen van productieplannen naar jaarplannen in combinatie met het opstellen en bewaken van het afdelingsbudget
  • Initiëren en realiseren van verbeteracties op het gebied van logistiek systeembeheer, kostprijs, voorraadoptimalisatie en derving
  • Aanspreekpunt voor safety en milieuzorg voor de locatie Breda

 

 

Persoonlijk profiel

Onze opdrachtgever zoekt een kandidaat met bewezen Supply Chain ervaring binnen een technische omgeving. Iemand met een goed gevoel voor techniek die de verbinding legt tussen productie, logistiek en inkoop. Die structuur aanbrengt en de processen inzichtelijk maakt. Iemand die energie krijgt van de dynamiek op de vloer maar tegelijkertijd kan schakelen met de diverse afdelingen/interne klanten.

 

Educatie/ervaring

  • Gerichte logistieke vakopleiding op (minimaal) hbo niveau, specifieke aanvullende opleidingen op het gebied van (internationale) inkoop en contractmanagement zijn een pre
  • 10+ jaar ervaring in een commerciële business-to-business omgeving in een bedrijf met vergelijkbare omvang, bij voorkeur met technische producten
  • Ervaring met internationale contractonderhandelingen, het schrijven en beoordelen van contracten inclusief juridische aspecten, incoterms, expeditie en douane-afhandeling

 

Competenties/skills

  • Kennis van en inzicht in logistieke processen en inkoop van core producten
  • Opstellen, monitoren en bijsturen op KPI`s vanwege de groeiende en veranderende organisatie
  • Kostenbewust, uitstekend begrip van financiële analyses en rapportages
  • Conceptueel sterk, in details kan treden, overzicht heeft
  • Een people manager die in staat is te verbinden, zichtbaar, doortastend en overtuigend: iemand die collega`s en medewerkers weet mee te nemen om de doelstellingen te realiseren en snel kan schakelen
  • Ondernemersgeest met sense of excellence
  • Communicatief vaardig, commercieel en klantgericht
  • Motiverende en enthousiasmerende werkhouding
  • Teamspeler die overtuigt en met zelfvertrouwen doelen realiseert

 

Arbeidsvoorwaarden

Zij bieden een uitdagende en afwisselende baan in een gemotiveerd team met uitstekende arbeidsvoorwaarden (o.a. 30 vakantiedagen en een leasewagen). De cultuur laat zich omschrijven als open, direct, informeel en resultaatgericht.

 

Locatie

Breda

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

 

Dorien Weber

Executive search specialist in Manufacturing, Energy & Logistics

 

Een senior consultant en business partner met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van Operations, Supply Chain, Operational excellence (Lean Six Sigma). Door haar netwerk en brede ervaring, onder andere als managing consultant bij Fairlaine, weet Dorien bovendien snel het gevraagde profiel helder te krijgen en de juiste verbindingen tot stand te brengen. Gedreven, authentiek, betrouwbaar, gedisciplineerd en eerlijk: allemaal woorden die op haar van toepassing zijn. En die wellicht verklaren waarom ze zo’n grote gunfactor heeft.

 

Dorien Weber
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 111 712 21
dorien.weber@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Dorien

Share this: