Teamlead Purchasing

 

Teamlead Purchasing

 

Organisatie

Ascom is een wereldwijde leverancier van ICT-oplossingen met een focus op gezondheidszorg en mobiele workflow-oplossingen. De oplossingen zijn niet altijd zichtbaar maar zijn wel uiterst belangrijk in bijvoorbeeld ziekenhuizen, hotels of grote productie-sites. Denk hierbij aan signaleringssystemen of persoonlijke mobiele alarmtechnieken die de veiligheid van patiënten, gasten en medewerkers verhogen. De visie van Ascom is om hiaten in digitale informatie te dichten en zo de best mogelijke beslissingen te nemen – altijd en overal. Ascom’s missie is om bedrijfskritische real-time oplossingen te bieden voor zeer mobiele, ad-hoc- en tijdgevoelige omgevingen. Ascom gebruikt haar unieke product- en oplossingenportfolio en softwarearchitectuur om integratie- en mobilisatieoplossingen te bedenken die soepele, complete en efficiënte workflows bieden voor zowel de gezondheidszorg als de industrie, beveiliging en detailhandel. Ascom heeft haar hoofdkantoor in Baar (Zwitserland), heeft dochterondernemingen in 15 landen en heeft wereldwijd ongeveer 1.300 mensen in dienst. In Nederland (Utrecht) zijn er 300 mensen werkzaam. Binnen Ascom werkt men met 6 kernwaarden; klantgerichtheid, verbinding en verantwoordelijkheid, groei, innovatie en leiderschap.

 

Positie

Als Teamlead Purchasing werk je binnen het team Finance en rapporteer je aan de Finance Manager. Je bent binnen inkoop de spil binnen de Nederlandse business en verantwoordelijk voor de selectie en contractering van de beste suppliers/EMS (Electronic Manufacturing Service),  in lijn met de strategie van Ascom. Je geeft leiding aan 3 inkopers en kijkt met je team naar Prijs, Kwaliteit, Levering en Flexibiliteit. In deze rol ben je een belangrijke spin in het web voor alle andere afdelingen binnen Ascom zoals Sales, Productie, Supply Chain en Service Delivery.

 

De focus ligt op de inkoop activiteiten rondom Electronic Components. Denk hierbij aan RFQ (Request For Quotations), kostprijzen, kwalititeitsstandaarden waar producten aan moeten voldoen inclusief  werktuigbouwkundige diensten en productieapparatuur binnen het Product Creation Process (PCP). Je bent met je team verantwoordelijk voor alle inkoop en voorraad beheer en de (continue) evaluatie van toeleveranciers. Je ontwikkelt je team naar een hoger plan en leert hen hoe je een leveranciersmanagementsysteem opzet. Je leert hoe om te gaan met RFQ’s en RFP’s maar ook hoe het ERP-systeem nog meer in het voordeel van inkoop kan gaan werken (Microsoft). Uiteraard word je tekenbevoegd voor de contracten van je toeleveranciers.

 

Persoonlijk profiel

Wat is er voor nodig om succesvol te zijn bij Ascom? Je bent proactief in het zien van kansen en mogelijkheden en in het tackelen van problemen. Je hebt overzicht in wat er speelt, je bent immers een belangrijke schakel in de organisatie. Je hebt oog voor detail en je bent iemand die van samenwerken houdt. Je bent zeer klantgericht en betrouwbaar in je handelen. Jouw “ja” betekent ook echt “ja” en een “nee” betekent ook echt een “nee”. Je bent continue bezig met de groei van de organisatie en je laat ook zien daar wendbaar in te kunnen optreden. Daarnaast ben je nieuwsgierig en doortastend en vooral een teamspeler. Last but not least heb je al ervaring opgedaan met het coachen van anderen of heb je al een (klein) team geleid. Deze rol is ook mogelijk voor iemand die toe is aan de volgende stap in zijn/haar carrière.

 

  • Je hebt een afgeronde opleiding in inkoop en/of logistiek
  • Bij voorkeur een breed netwerk van toeleveranciers en fabrikanten van standaard elektronische componenten.
  • Je hebt een brede kennis van het produceren van elektronische componenten, sub-suppliers en tussenpartijen in de vorm van brokers
  • Brede kennis op het gebied van toepassingen en proces inrichting zodat je effecten op de kosten kunt inschatten als het gaat om kwaliteit en kwantiteit binnen Electronics, Mechanics en Mechatronics
  • Kennis van LEAN
  • Kennis van ERP, CRM en andere IT-systemen.
  • Je bent een uitstekende onderhandelaar
  • Je bent ambitieus en resultaatgericht
  • Je bent in staat om een team te leiden en op een hoger plan te brengen
  • Je hebt kennis opgedaan van de juridische kant van contracten
  • Je hebt ervaring in het opzetten van leveranciersmanagementsysteem
  • Naast Nederlands spreek en schrijf je vloeiend Engels

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Zicht op een vast dienstverband binnen een prachtig bedrijf.
  • Een aantrekkelijk salaris inclusief variabele, prestatieafhankelijke beloning
  • Deelname aan collectieve pensioenregeling en collectieve zorgverzekering.
  • Een marktconform salaris dat past bij jouw kennis, kunde en ervaring.
  • 26 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.
  • Smartphone en laptop.
  • Continue kennisverbreding en -verrijking: zij vullen samen jouw opleidingstraject in.

 

Procedure

Lyncwise Executieve Search & Interim te Hilversum heeft de exclusieve opdracht verworven voor de invulling van deze vacante positie. Na een interview met Annelien Jordense van Lyncwise wordt besloten welke kandidaten voor te dragen. Ascom besluit welke kandidaten worden meegenomen in de verdere procedure.

 

 

CONTACTPERSOON LYNCWISE EXECUTIVE SEARCH & INTERIM

Annelien Jordense

Executive search specialist in Media, Retail & Energy

 

Door haar jarenlange ervaring als recruitment manager en inkoopmanager bij onder andere Stork, Enexis en Reed Business kent en begrijpt Annelien de uitdagingen in meerdere markten. In haar kast prijken de awards die ze kreeg voor onder andere ‘beste sollicitatie-ervaring’ en ‘beste recruitmentcampagne’. Nog veel waardevoller is haar grote en brede netwerk met betrekking tot Sales, Marketing, Inkoop en HR posities. Het voeren van persoonlijke gesprekken en het samenbrengen van mensen zijn belangrijke energiebronnen voor haar. Op haar eigen, attente wijze is ze to-the-point en schakelt ze snel. Open, eerlijk, direct en duidelijk. Iemand bij wie je zeker weet ‘dat het goed komt’.

 

Annelien Jordense
Partner bij Lyncwise Executive Search & Interim Management
Laapersveld 75, Hilversum
+31 6 55 78 03 43
annelien.jordense@lyncwise.nl
Linked-In profiel van Annelien

Share this: